Gå til innhold

Neddyssing av en meningsmåling?..


Anbefalte innlegg

GP950mAh skrev (15 timer siden):
Skeptikus skrev (16 timer siden):

Tida flyr fort gitt, allerede en måned siden siste meningsmåling fra Norstat, som altså lisensfinansierte NRK spleiser på månedlige galluper hos,  sammen med Aftenposten. 

Det er ikke valg i nærmeste fremtiden, derfor er det andre ting slik som krigen i Israel, krigen i Ukraina og slikt

Da får man satse på (nøye seg med) at NRK Dagsrevyen kanskje finner 2 minutter i sine sendinger sommeren 2025 om ikke annet da kanskje, rett før valget (for da er sikkert krigen i Ukraina over... og freden har senket seg også i Gaza må vite.. -  not).  Men skulle FrP gå tilbake (og Ap/SV  betydelig fram), så finner nok NRK plass til noen søyler uansett andre "viktigere" nyheter også lenge før det skal du se.  Det er jo generelt  slik at hvis noen partier er litt i siget (f.eks. FrP iallfall inntil videre nå), så er det hevdet (i følge medieforskning) at flere gjerne vil henge seg på en slik trend for "a winning team", og motsatt,  at negative tendenser oppslutningsmessig kan forsterkes iallfall noe, eller evt. holde seg stabilt lavt, ved videre fokus på det, f.eks. slik som tilfelle  for Ap nå, iallfall  også  der inntil videre, men det "ornar" seg nok snart for dem nå, de blir visst f.eks. rausere med milliardene nå later det til, smart det. 

Ikke valg i nærmeste fremtid sier du, vel, VG, Dagbladet, Nettavisen, Nationen m.fl. publiserer jo disse meningsmålingene de har kostet på seg, for det om det ikke er snarlig valg.  Jeg så ikke at det var noe på NRKs nettside om dette, (kanskje du kan finne tilbake til det?), men jeg hørte det ble nevnt kort i en nyhetssending i radio grytidlig på morgenen i går at KrF såvidt hadde karret seg over sperregrensa på 4 %.   Tallene for de øvrige partienes oppslutning fant jeg ikke noe om i går i NRK (samme som også 14. februar, altså forrige måling fra Norstat som de abonnerer på). 

Jeg synes det nok lukter litt  mulige "politikk-greier" her kanskje, kan vel ikke helt  utelukkes?, og jeg tror altså at de er noen høyst engasjerte luringer disse på Marienlyst (ref. forresten diagrammene lenger foran i tråden om mediefolks "stemmegivning", dette er gjerne ikke politisk nøytrale folk).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...