Gå til innhold

Siviløkonom utdanning fra BI kontra annet universitet/høyskole


Anbefalte innlegg

Jeg skal søke studier nå til våren og er veldig sikker på valg av retning. Mitt mål er å ende opp med tittelen siviløkonom og ser at det er flere måter å gjøre dette på. Mitt første spørsmål er da hvor jeg vil søke. Med tanke på karakterer så kan jeg bare få det klart at NHH i Bergen ikke er aktuelt, men alle andre universitet er oppnåelig basert på mine karakterer nå. BI er også noe jeg sterkt vurderer og virker som en plass jeg passer godt inn i mtp miljø osv, men ulempen er prisen for et femårig løp her. Er utdanning hos BI mer ettertraktet en f.eks en utdanning hos UIA eller er studieplass helt uaktuelt for en arbeidsgiver å vurdere utifra? BI selv mener at siviløkonomstudiet dems er rangert blant det beste i verden i The economist-rangering og dersom dette er såpass ettertraktet som de selv påstår kontra andre høyskoler og universitet så tenker jeg a det er verdt de ekstra pengene dette koster.

Noen som har noen tanker og formeninger her? Sette stor pris på alle svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg sitter på fasit, så vil jeg bare fortelle om min tanke rundt dette: jeg personlig tar økad bachlor-grad fra et av universitetene i Norge, også tenker jeg evt master ved BI, eller NHH. På den måten slipper jeg tre år med kostnad fra å flytte og skolepenger. Arbeidsgiver ser jo gjerne på den mest nylige erfaringen du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok en økad på BI. Er noen år siden. Veldig fornøyd og føler jeg fikk mye utbytte av utdanningen.

Mange falt av første året eller strøk. Tror en del tar litt lett på økad på BI. 

Ingen dum ide å ta en bachelor på universitet/høyskole også videre master på BI. 

Ingen tvil om at utdanningen min på BI har vært en fordel i jobbsøking. Særskilt der lederen selv har gått på BI. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...