Gå til innhold

Pris på EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming LHR..... SOLGT alt. 1. Kjølere gjenstår


Anbefalte innlegg

EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming LHR


Kjøpt direkte fra www.evga.com Europa 22.des.2022. 324 dager igjen på garanti. Har original emballasje og kvittering


OC greit til +2100Mhz. Holder gode temperaturer. 
Har nå montert EK vann blokk med aktiv bakplate. Vann blokk kjøpt brukt og active bakplate direkte fra EKWB
Har også ett EVGA Hybrid Kit. Kjøpt brukt. har Orginal embalasje. Kvittering fra elkjøp datert 30.08.2021
Samt original luft kjøler.

Vil helst selge alt samlet og relativt raskt
Ser hva diverse tilsvarende 3080 ligger på finn.no, men noen som har en spesifikk pris hva noen har solgt for, fjerne siste uken?

Tatt i betraktning at kjøpt direkte fra EVGA og LHR kort, hva er en grei pris for raskt salg for alt samlet? Kan selvfølgelig selges oppsplittet.

Virker som gpu' yter greit:
Time spy extreme
Firestrike extreme
Firestrike Ultra
Port Royal

Kun tatt dette med for og vise stabil oc og temps på kortet. Tenker en med litt oc kunnskaper kunne gjort det en  del bedre enn dette.

Endret av baggiebridges
Solgt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et brukt 3080 til min bror 4 mnd før 4070 Super kom ut. Betalte 5800 inkludert frakt. Etter at 4070 Super er kommet, så mener jeg 3080 er enda mindre verdt. Hadde aldri betalt over 5000kr for et brukt 3080 nå.

Vannblokk hever ikke prisen på kortet etter min erfaring, det gjør det bare vanskeligere å selge. "Alle" vil ha orginal kjøler, og helst ferdig montert. Hilsen en som har vannkjølt nesten alle toppkort siden gtx 480 :p

Hvis du ser på finn.no så selges det "ingen" 3080 kort som koster over 5000kr. De ligger der bare å råtner, så om du vil få solgt kortet, så legg det ut til 4300kr eller.no

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (2 timer siden):


Vannblokk hever ikke prisen på kortet etter min erfaring, det gjør det bare vanskeligere å selge. "Alle" vil ha orginal kjøler, og helst ferdig montert. Hilsen en som har vannkjølt nesten alle toppkort siden gtx 480 :p

 

Takker for konkret innspill.
Ser på finn at noen skal ha mer eller likt for 3080 som 4070 🫢

Er min erfaring også at selge med vann blokker ikke er det mest attraktive.
Men har selv erfart at med original eller etter montert EVGA sitt hybrid kitt har solgt raskt. Har da lagt meg likt eller 1-2 hundrelapper under billigste av de mest attraktive merkene og la eventuell original kjøler medfølge.


Siden jeg har Thermo pads til Hybrid kittet monterer jeg det som første forsøk.


Original kjøler har originalt en mix av thermopads (noen må nye, det vil vel si alle) og thermo puddy så er det enklest for meg og montere hybrid kittet.

Ikke solgt kort som er kjøpt i utlandet før, men det drar vel  ned pris. Men direkte fra Evga Europa må vel regnes som trygt, men litt mer omstendelig RMA enn fra noen Norske aktører.

På vann blokk er det brukt RGeek 12.8 w/mk thermo pads og mener brukt Kryonout extreme. Active bakplate husker jeg ikke om det nevnte pads eller EKWB sine originale.

Får ny gpu mandag ettermiddag, og før dette kan jeg selge rubbel og bit for 4500.- etter blir det samme pris kun med Hybrid kittet.
Slipper da demontering og montering og teste kortet med og uten oc og dokumentere oc og temps.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Skrev i mitt første innlegg i andre linje:
Kjøpt direkte fra www.evga.com Europa 22.des.2022. 324 dager igjen på garanti
Så var ganske fornøyd med første pris estimat. 

Oppdaget nå at jeg ikke har tatt vare på thermo pads fra orginal kjøler.

Er det greit og annonsere slik?:
EVGA 3080 FTW3 ultra gaming LHR, pga montert vann blokk mangler jeg thermopads og kjølepasta til kjøleren. Følgende alternativ for til salgs:
1: GPU med original kjøler vedlagt, kjøper må skaffe thermopads og kjølepasta og montere kjøler selv kr 2.800.-
2: Med lite brukt EVGA Hybrid kit montert 3.500.- (Link til hybrid kit)
3: Med vann blokk på forsiden og baksiden(active backplate) Fra EKWB (link til blokkene) 4.000.-
For alternativ 2 og 3 følger selvfølgelig original kjøler med.

Kan gjøre en handel mot en av disse i prioritert rekke følge: Schiit Hel V2, Beyerdynamic DT 900 PRO X Studio, Audeze MM-100, Eventuelt hvordan får vi diskutere om aktuelt

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Alternativ 1 solgt.
Sendte meldinger til 8 stk som ønsket gpu kjøp på finn.no i natt, 3 stk ga beskjed i morges at de ville ha alternativ 1  med få minutters mellom rom.

1 takket nei og 4 responderte ikke, så var nok relativ riktig pris, vel dog prutet ingen (var ikke noe og gå på uansett)

Solgt til en rask og ryddig kar som vippset umiddelbart.

Da gjenstår det og få solgt Hybrid kittet og vann blokk med aktiv bakplate

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • baggiebridges endret tittelen til Pris på EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming LHR..... SOLGT alt. 1. Kjølere gjenstår

Sendte beskjed til en annen at det var solgt, etter han ga beskjed om at han tok alternativ 1. Så tenker seg om i ca 4 timer og kommer med denne:
 

  • Ja med fiksferdig sikkert? Du er ikke lovpålagt å sende i så fall. Nå er det Søndag. Men hvis jeg velger alternativ 3 gjennom Vipps, altså 4070kr, får vi til en handel da?

Når ble det ikke lovpålagt og holde inngåtte avtaler🤣 

På finn.no skjer det mye morro.🤠

Skjønner godt han har skjult profil navn, selv om er identifisert med bank id.

Har annonse/r på finn at han kjøper alt av pc og hardware, men gir ikke markedspris opplyser han. Men en rask pris.
Godt jeg vet navnet hans da, skal aldri kjøpe noe av denne karen som påstår at loven sier man ikke trenger og overholde inngåtte avtaler

 

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Finn kan være et takras når man selger "billige" ting. Solgte nylig et skjermkort og det var ca 10 ulike personer som sa de skulle ha det. Når det kom til betaling og levering ble det helt stille, full ghosting. Er nok mye shitkids som sitter og leker seg. Eller rett og slett at samfunnet har endret seg og folk "suger" mere enn før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...