Gå til innhold

SSD og ram oppgradering på Legion 5 slim 8gen


Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg en Lenovo Legion 5 slim 4070 8gen her om dagen.

Den kom med 500gb og 16gb ram.

Tenker og oppgradere den til 32Gb ram og legge til en ekstra m.2 2TB for å gi litt mere plass.

Har googles masse, og de jeg har funne, sliter jeg med å finne i norske butkker, så derfor spør jeg her.

Har dere noe anbefalinger til både ram og ssd til denne laptopen?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten umulig å si før man enten har åpnet den, eller sett på video av andre som har åpnet den. Mange laptoper har 1 rambrikke loddet fast samt 1 port for ekstra brikke senere. Du må finne ut om din maskin har 1 eller 2 brikker og om begge er mulig å ta ut.

Lenke til kommentar

Du kan f.eks bruke cpu-z til å sjekke rammen din. Men uansett tror jeg at jeg ville åpnet maskinen før jeg bestilte noe så jeg er sikker på at det passer. Vær også obs på at du sannsynligvis voider warranty på laptopen ved å gjøre dette. 

Lenke til kommentar

Jeg vil tro Lenovo har support sider der en kan finne manual eller informasjon om RAM brikker. Det er også mulig at Kingston har sider der en kan søke opp kompatible RAM brikker.

Om det er DDR5 5600MHz RAM du har er det vel gode muligheter for at slike med samme hastighet virker.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 22.1.2024 at 9:20 PM, *Magnus* said:

Hei *Magnus*,

jeg har samme laptop som deg, men med 4060. (kjøpt feb. 2024)

-- "Kingston FURY Impact DDR5 5600MHz 32GB - Minnebrikker - Komplett.no" er kompatibelt -- har kjøpt samme minne.

-- "Kingston FURY 2TB - SSD M.2 - Komplett.no" er jeg litt usikker på. Denne M.2'en er tosidig, og dermed litt tykkere enn den som følger med laptop'en (Samsung 512GB, ensidig). Jeg tok ingen sjanser og kjøpte en ensidig M.2 SSD.

Generelt avgir ensidige mindre varme og er mer strømgjerrige.

Forslag til ensidige:

Western Digital SN850X 2 TB
Samsung 980 Pro 2 TB
Samsung 990 Pro 2 TB
Lexar NM790 2 TB
Crucial P3 Plus 2 TB

Kilde: TechPowerUp: SSD Specs Database

Endret av toiota
Lagt til kilde.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...