Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelige relasjoner


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i et forhold med en dame som er både tiltrekkende, gir superbra sex, er omsorgsfull og lojal. Men jeg har liksom ikke gnisten. Og slik går det alltid for meg, jeg klarer ikke holde interessen ved like etter en stund. Jeg kan finne mye som er galt med henne, men det er egentlig bare småting i det store og hele og det er min innstilling og evne til å slå meg til ro med deg jeg har - som er bra - som er det egentlige problemet. Jeg er ganske sikker på at jeg ville følt det på samme måte med hvem som helst ellers. Og...så har det dukket opp en annen. Jeg tenker på henne hele tiden, begjærer henne og fantaserer om henne. Hun er veldig mye yngre enn meg, og vi har kjent hverandre perifert lenge, men de siste 5-6 ukene har vi plutselig begynt å snakke sammen på meldinger nesten daglig, etter at jeg spurte henne om noe musikk hun hadde lenket til på facebook. Alt er pent og anstendig, vi har verken utvekslet kjærlighetserklæringer eller snakket sexy eller flørtende egentlig, vi snakker om hvordan dagene er, musikk, litteratur og ting som oppdater oss. Men jeg går hver dag og venter spent på å høre fra henne. Vi bor 100 mil fra hverandre, så det er ikke aktuelt å treffes med det første og jeg vet jo ikke hva den unge damen egentlig tenker om meg. Er jeg bare en hyggelig fyr hun liker å utveksle meldinger med eller tenker hun også noe mer? På en måte håper jeg hun bare tenker på meg som en halvgammel gubbe hun liker å snakke med (og hun må jo like det, for jeg er forsiktig med å starte samtaler, for jeg ville ikke være anmasende, men går det mer enn en dag uten at jeg har sendt melding, så sender hun), for det gir meg ikke noe dilemma, på den andre siden så ønsker jeg så veldig noe mer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sinfest2 skrev (50 minutter siden):

Men jeg har liksom ikke gnisten.

For hennes skyld, og din egen, avslutter du forholdet nå.

Du er i prinsipp allerede "mentalt utro", noe som de fleste er perioder i livet. Spørsmålet er om du skal håndtere det med eller uten impulskontroll.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Vioo skrev (2 minutter siden):

Hva er så galt med den nåværende forholdet du har nå?og hva er det med hun nye som er så tiltrekkende? 

Slik jeg forstår det så er det egentlig ingenting galt og hu er en fantastisk dame osv. Men virker som han kjeder seg eller noe..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sebby skrev (33 minutter siden):

Slik jeg forstår det så er det egentlig ingenting galt og hu er en fantastisk dame osv. Men virker som han kjeder seg eller noe..

Ja tenke selv noe rundt der, men jeg tenke at det hadde vært mer kjekkere med et mer klarhet bilde ut av forholdet. Også sier at han er mye mer eldre en henne... så jeg begynte å lure.

Endret av Vioo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vioo skrev (1 time siden):

Ja tenke selv noe rundt der, men jeg tenke at det hadde vært mer kjekkere med et mer klarhet bilde ut av forholdet. Også sier at han er mye mer eldre en henne... så jeg begynte å lure.

Nettopp, og hun er mye yngre. Det i seg selv er grunn nok. Høres nok ut som han får i pose og sekk her, så lite sannsynlig at han vil dumpe dama han er med nå siden han får tømt seg der.

Lenke til kommentar

Ja dere har egentlig forstått det rett, jeg har fint lite å klage over i forholdet jeg er i. Grunne til at jeg skriver er vel mest for å lufte frustrasjon over min egen evige rastløshet og manglende evne til å faktisk også være følelsesmessig fornøyd med det jeg har. Jeg har liksom alltid en higen etter noe mer, noe enda bedre. Jeg ser jo også selv at det er både umodent og ikke bra for hun jeg er sammen med, men det endrer jo ingenting. På den ene siden vil jeg så gjerne slå meg til ro og på den andre siden gleder jeg meg til neste melding fra hun andre…og ja hun er mye yngre og det er godt mulig hun bare setter pris på praten slik at det uansett aldri ville vært noe å hente der…

jeg er forøvrig glad for at dere svarer og kommenterer og det er vel ikle lett å si noe fornuftig til et såpass ufornuftig innlegg, men uansett godt å lufte tanker, følelser og få tilbakemeldinger på det…

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vioo skrev (På 22.1.2024 den 8:12 PM):

Hva er så galt med den nåværende forholdet du har nå?og hva er det med hun nye som er så tiltrekkende? 

Det er nok mest min rastløshet. Det jeg er misfornøyd med er mindre ting egentlig. De store tingene er jo bra. Hun nye er tiltrekkende kanskje fordi hun er veldig veldig pen, dyktig kunstner innen sitt fag, vi deler hobby og har så god tone i samtalene våre. Og kanskje er det akkurat det at hun viser meg sånn interesse, at jeg blir smigret over at en så vakker og interessant dame vil bruke tid på meg?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sinfest2 skrev (På 24.1.2024 den 9:25 AM):

Det er nok mest min rastløshet. Det jeg er misfornøyd med er mindre ting egentlig. De store tingene er jo bra. Hun nye er tiltrekkende kanskje fordi hun er veldig veldig pen, dyktig kunstner innen sitt fag, vi deler hobby og har så god tone i samtalene våre. Og kanskje er det akkurat det at hun viser meg sånn interesse, at jeg blir smigret over at en så vakker og interessant dame vil bruke tid på meg?

Hvis du ikke lenger er interessert  partner din, så er det lurt av deg med å ta opp denne samtalen med henne, sånn at det ikke blir noen mer misforståelser rundt denne situasjonen. Når det gjelder den nye dama som du holder på med nå, kan jo være mange grunner til ulike årsaker, kanskje hun bare finner deg hyggelig? virker som det er noe mer bak denne historien. 

Endret av Vioo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vioo skrev (På 25.1.2024 den 8:36 AM):

Hvis du ikke lenger er interessert  partner din, så er det lurt av deg med å ta opp denne samtalen med henne, sånn at det ikke blir noen mer misforståelser rundt denne situasjonen. Når det gjelder den nye dama som du holder på med nå, kan jo være mange grunner til ulike årsaker, kanskje hun bare finner deg hyggelig? virker som det er noe mer bak denne historien. 

Hm...hva tenker du på med "noe mer bak denne historien"? 

Jeg går noen runder med meg selv nå. Skal jeg kaste vrak på et ellers godt forhold fordi jeg får sommerfugler i magen og er helt oppslukt i et annet menneske? Jeg har en romantisk idé om å bli gammel med noen, og det kan jeg ikke bli med hun unge. Jeg er 52 og hun 30. Så når jeg er en olding på 70 er hun en ung dame på 48. Slike aldersforskjeller blir jo bare større. Kanskje jeg rett og slett må bryte kontakten med hun andre...samtidig...tenk hvor bra det kunne bli hvis det blir noe. 

Og ja, det kan godt være hun bare finner meg hyggelig. Hun gir tydelig uttrykk for at hun liker å snakke med meg (altså kun meldinger og litt stemmemeldinger), men er ikke flørtete, egentlig. Jeg svarer på samme måte. evt komplimenter er slike man kan gi til hvem som helst. Argh. Ja. Uansett godt å få skrevet om det og få svar. Dette er ikke noe jeg kan diskutere med folk nærmest meg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sinfest2 skrev (4 timer siden):

Jeg er 52 og hun 30.

Det var nye interessante opplysninger. Som gjør det enklere å spekulere om:

Sinfest2 skrev (4 timer siden):

... hun bare finner meg hyggelig. Hun gir tydelig uttrykk for at hun liker å snakke med meg

... på samme måte som man finner det hyggelig å snakke med sine eldre slektninger.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sinfest2 skrev (På 26.1.2024 den 3:21 PM):

Hm...hva tenker du på med "noe mer bak denne historien"? 

Jeg går noen runder med meg selv nå. Skal jeg kaste vrak på et ellers godt forhold fordi jeg får sommerfugler i magen og er helt oppslukt i et annet menneske? Jeg har en romantisk idé om å bli gammel med noen, og det kan jeg ikke bli med hun unge. Jeg er 52 og hun 30. Så når jeg er en olding på 70 er hun en ung dame på 48. Slike aldersforskjeller blir jo bare større. Kanskje jeg rett og slett må bryte kontakten med hun andre...samtidig...tenk hvor bra det kunne bli hvis det blir noe. 

Og ja, det kan godt være hun bare finner meg hyggelig. Hun gir tydelig uttrykk for at hun liker å snakke med meg (altså kun meldinger og litt stemmemeldinger), men er ikke flørtete, egentlig. Jeg svarer på samme måte. evt komplimenter er slike man kan gi til hvem som helst. Argh. Ja. Uansett godt å få skrevet om det og få svar. Dette er ikke noe jeg kan diskutere med folk nærmest meg.

Du skildrer deg selv som rastløs og du gir inntrykk av å ikke ha mulighet til å være i en relasjon over tid. Dermed er det urealistisk å tenke langt frem i tid at hun er 48 år og du 70 år om en god del år, for sannsynligheten for at den relasjonen varer så lenge, er minimal. Store aldersforskjeller kan være upraktiske, for kort og uskyldig moro er det uproblematisk, men i en romantisk relasjon over tid kan det være utfordrende. Menn dør også mye tidligere enn kvinner, jeg tror denne trenden har en tendens til å snu i årene som kommer men dette vet man jo aldri. 

Basert på det du skriver virker det som om hun ikke er ute etter noe annet enn vennlig kontakt. Jeg tror en enkel måte å få avsluttet dette på er å tilstå hva du føler. Da kan det hende hun stikker rimelig kjapt, eller det kan hende du blir overrasket og hun faktisk vil mer med deg. 

Men har du dumpet hun andre? For det burde du gjort for lenge siden. Du holder henne for narr, og det er ikke greit. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Un0 skrev (På 29.1.2024 den 2:44 PM):

Du skildrer deg selv som rastløs og du gir inntrykk av å ikke ha mulighet til å være i en relasjon over tid. Dermed er det urealistisk å tenke langt frem i tid at hun er 48 år og du 70 år om en god del år, for sannsynligheten for at den relasjonen varer så lenge, er minimal. Store aldersforskjeller kan være upraktiske, for kort og uskyldig moro er det uproblematisk, men i en romantisk relasjon over tid kan det være utfordrende. Menn dør også mye tidligere enn kvinner, jeg tror denne trenden har en tendens til å snu i årene som kommer men dette vet man jo aldri. 

Basert på det du skriver virker det som om hun ikke er ute etter noe annet enn vennlig kontakt. Jeg tror en enkel måte å få avsluttet dette på er å tilstå hva du føler. Da kan det hende hun stikker rimelig kjapt, eller det kan hende du blir overrasket og hun faktisk vil mer med deg. 

Men har du dumpet hun andre? For det burde du gjort for lenge siden. Du holder henne for narr, og det er ikke greit. 

Hei!

Tipper du har helt rett ang hun unge. Jeg er egentlig ganske avslappet på det nå. Jeg ble vel veldig smigret og betatt over at hun faktisk liker å snakke med meg daglig. Men alt tyder på at hun tenker vennskapelig og det har roet meg ned. Jeg tror jeg har en veldig sterk FOMO og når jeg forstår at det ikke er noen ting jeg går glipp av fordi hun neppe er interessert i noe mer så slapper jeg også av og er godt fornøyd med det slik. Nå svarer jeg henne mest av høflighet.

Jeg har ikke dumpet hun andre og har ikke landet helt hva jeg gjør, men skulle det skje er det ikke på grunn av hun unge ihvertfall. 

Takk for alle innspill! 
 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...