Gå til innhold

Samsung Galaxy S24 Ultra: Giganten er tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kakkelfant skrev (På 21.1.2024 den 8:46 PM):

Det fremstår som sinnsykt at man skal betale 18 tusen for en mobiltelefon....

Det som er enda mer sinnsykt er at man betaler så mye for en telefon med et operativsystem (Android) som er konstruert med formål å samle personopplysninger om brukeren ulovlig slik at selskapet bak (Google) skal kunne tjene penger på brukeren, som når f.eks Google lurer brukeren til å tro at GPS og posisjonering kan slås av i Android, når det i virkeligheten ikke kan slås av.
Det kostet Google 4 millarder kroner i bot.
Men bøter for misbruk av personopplysninger er jo ikke ukjent for Google, som står for 3 av de 10 største GDPR-bøtene som er utdelt hittil i verden.

Men bevares, driter du i sånne ubetydelige bagateller, og heller lar deg lede av Teks ukritiske og sedvanlige knefall for bling og annet juks, som når f.eks månebildet du tok inneholder en måne fotografert av noen andre, så løp og kjøp.
Dette siste, som Samsung forøvrig benekter, skal visstnok bevise at "Samsung ligger milevis foran Apple" mht AI, i følge Tek.

Morsomt er det nå likevel at Tek fortsatt driver med å legge ut AnTuTu-resultater for sammenligning mellom Android og iOS, på tross av at utviklerne som står bak AnTuTu sier at det er meningsløst å gjøre.

Hvis vi skal si noe positivt, så må det være at Samsung endelig innså at 10X-zoomen egentlig var elendig fra et profft synspunkt, kun verdsatt av spec-wankers som er ukjent med at specs på papiret ikke nødvendigvis står i stil med hvordan det fungerer i praksis, og Samsung har derfor fjernet den.

Verden vil sannelig bedras.

Endret av RadonReady
la til noen lenker for dokumentasjon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
RadonReady skrev (3 timer siden):

 

Verden vil sannelig bedras.

Det er korrekt. Men det er per nå ikke så mange alternativer, Apple er ikke noe bedre, de har bare ikke blitt tatt for det enda.

Så valgene er pest eller kolera, aka apple eller android.

Ellers må man til med jailbreak og nettlesere som blokkerer cookies osv for å ikke gi vekk alt man har an info til andre.

 

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (16 timer siden):

Det er korrekt. Men det er per nå ikke så mange alternativer, Apple er ikke noe bedre, de har bare ikke blitt tatt for det enda.

Så pussig, for det der er samme type argument som russerne bruker når de blir tatt for doping i idretten: "norske idrettsutøvere doper seg enda mer enn vi russere gjør, det er bare det at de ikke er blitt tatt for det enda ".
Litt rar den der påstanden, synes du ikke, med tanke på det strenge og hyppige dopingskontrollen alle idrettsutøvere (i vesten, ihvertfall) går gjennom, presis på samme måte som Apple har like mange argusøyne på seg som Google har, og følges tett, både av myndigheter og sikkerhetsforskere.

Men likevel påstår du her at du vet noe som sikkerhetsforskerne og myndigheter ikke vet, nemlig at Apple visstnok misbruker personlige data like mye og kanskje verre enn Google gjør?
For det er jo det du sier her.
Og dette kan du som vanlig selvfølgelig dokumentere, på tross av at Apple ikke finnes i det hele tatt på lista over verdens 50 største GDPR-bøter, mens Google har 3 av de 10 største, slik jeg dokumenterte?

Kan ikke du gjøre oss alle en tjeneste og legge frem den dokumentasjonen du har, så kan vi alle lære noe nytt av deg?

Eller var dette kun noe du synser, lykkelig uvitende om at dokumentasjon knuser synsing?

Men artig var det lell at du går for den russiske måten å argumentere på.
Troverdig det der, gitt.

Sitat

Ellers må man til med jailbreak og nettlesere som blokkerer cookies osv for å ikke gi vekk alt man har an info til andre.

Hæ?
Nettlesere?
Cookies?
Har du for vane å ikke lese innleggene før du svarer på dem?
Leste du ikke hva jeg skrev?
Jeg skrev og dokumenterte at Google fikk 4 millarder kroner i bot for å ha lagt inn sperrer i Android som hindret brukeren i å slå av GPS-posisjonering, og lot så brukeren tro at han hadde slått den av.
Det har ingenting med nettlesere å gjøre.
Du må gjerne skifte til annen nettleser, men det vil ikke hjelpe en fjært.
Det har heller ingenting med cookies å gjøre.
Du må gjerne slette alle cookies, men det vil heller ikke hjelpe en fjært.
Det har med innstillingene i Android å gjøre, og utelukkende med Android per se, å gjøre.

Og du mener vel ikke i fullt alvor at den vanlige mann i gata, Hvermannsen, med middels IT-kunnskaper, generelt skal måtte ty til jailbraking hver gang han kjøper seg en Android-telefon?
He-he, den der var god, dagens beste.
Dette blir jo analogt til påstanden om at Tesla visstnok er verdens beste bil, såfremt alle kjøpere bare skifter ut bremsene på den først, eller skifter ut bærearmen først.

 

Sitat

Så valgene er pest eller kolera, aka apple eller android.

Tja, da må det i så fall være enorm forskjell på pest og kolera, ettersom iOS beviselig har mindre enn 1% så mye malware som rapporteres for Android der ute.
Og forresten, hvor så du Apple på lista over GDPR-bøter, sa du?
Og jeg har ennå ikke hørt at Apple er blitt gitt milliardbøter for å hindre brukeren i å slå av GPS-posisjoneringen.
Har du?
Men....vent nå litt....du mener kanskje at iOS har like mye eller mer malware enn Android har, det er bare det at det ikke er blitt oppdaget enda?

Prøv igjen. 

Endret av RadonReady
Lenke til kommentar
On 21.1.2024 at 8:46 PM, Kakkelfant said:

Det fremstår som sinnsykt at man skal betale 18 tusen for en mobiltelefon, og hvor mye av dette betaler man kun for merkevaren? Skulle vært interessant å vite hva  det koster å produsere en slik.

Det sinnsyke er at folk bare MÅ HA den nyeste modellen, eller at folk bytter mobil hvert 2. eller 3. år. Hjernedød materialisme som tar knekken på jordas økosystemer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, OC-Freak said:

Det er korrekt. Men det er per nå ikke så mange alternativer, Apple er ikke noe bedre, de har bare ikke blitt tatt for det enda.

Så valgene er pest eller kolera, aka apple eller android.

 

Jeg hørte en podcast med Jaron Lanier for noen år tilbake, og han roste faktisk Apple for å være det eneste selskapet som tok kundenes sikkerhet og privatliv alvorlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (1 minutt siden):

Det sinnsyke er at folk bare MÅ HA den nyeste modellen, eller at folk bytter mobil hvert 2. eller 3. år. Hjernedød materialisme som tar knekken på jordas økosystemer. 

Ikke nok med det, men det er de som tjener minst penger som bytter oftest til de feteste og dyreste modellene, skal vi dømme ut fra hva tenåringene holder i handa når de tar den vanlige selfien hver halvtime.

Men jeg kan kun snakke for meg sjøl; det går minst 5 år mellom hver gang jeg bytter til ny telefon.
I forfjor byttet jeg fra iPhone6S+ (lansert 2015) til iPhone14 (lansert 2022).
Det blir 7 år.
Men det skyldes dels at jeg vet mer enn de fleste om nettopp jordas ressurser og økosystemer, og dels at Apple mer enn konkurrentene tar grønne hensyn og ga iPhone6s-serien hele 7 år med oppdateringer (iOS9 til iOS15), bedre enn noen konkurrent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (22 timer siden):

Jeg hørte en podcast med Jaron Lanier for noen år tilbake, og han roste faktisk Apple for å være det eneste selskapet som tok kundenes sikkerhet og privatliv alvorlig. 

Stemmer, og dette er det konsensus om i resten av verden også;
 

OS security aspect Winner
OS source code Draw 
Software updates iOS
Application marketplaces iOS
Security apps and features Draw
Hardware security iOS
Customer privacy iOS

Kilde: https://veepn.com/blog/iphone-security-vs-android/

blog-infographic-android-vs-ios.svg

Kilde: https://nordvpn.com/blog/ios-vs-android-security/

Android-vs.-iOS-Privacy-3.png

chart_ad_tracking_002-1.jpg

Kilde: https://www.singular.net/blog/limit-ad-tracking-privacy-checkup-in-2020/

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...