Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

On 1/13/2024 at 2:14 PM, Neffi said:

betyr det at det å sjekke damer er som å drite?

Dette er helt kjønnsnøytralt. Er det så vanskelig å forstå at det kan være ugunstig å innlede affærer på arbeidsplassen? Uttrykket handler om det som er ugunstig å gjøre ett sted du er avhengig av å være i det daglige. Du ber jo nesten om mansplaining her.

Endret av Phantom Software
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Phantom Software skrev (3 minutter siden):

Dette er helt kjønnsnøytralt. Er det så vanskelig å forstå at det kan være ugunstig å innlede affærer på arbeidsplassen? Uttrykket handler om det som er ugunstig å gjøre ett sted du er avhengig av å være i det daglige. Du ber jo nesten om mansplaining her.

Jeg skjønner det med arbeidsplassen. Var aldri det jeg spurte om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner det med arbeidsplassen. Var aldri det jeg spurte om.

Poenget mitt er at du kan ødelegge en vesentlig del av livet ditt om det plutselig skulle skjære seg og du kjenner på angst hver eneste gang du drar på jobb.

Jeg sier ikke at du aldri må finne på å like en kollega. Du må bare være klar over hvilken risiko det innebærer, så det er lurt å ikke hoppe inn i det med hodet først.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Neffi said:

Jeg skjønner det med arbeidsplassen. Var aldri det jeg spurte om.

Da mangler du bare generell språkforståelse. Det er metaforen fra det idiomatiske uttrykket som blir sammenlignet med å flørte / sjekke opp på jobb, ikke den faktiske handlingen fra uttrykket. Det er altså ingen som sammenlignet det å drite med å sjekke opp damer.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (Akkurat nå):

Poenget mitt er at du kan ødelegge en vesentlig del av livet ditt om det plutselig skulle skjære seg og du kjenner på angst hver eneste gang du drar på jobb.

Jeg sier ikke at du aldri må finne på å like en kollega. Du må bare være klar over hvilken risiko det innebærer, så det er lurt å ikke hoppe inn i det med hodet først.

Joda, det er fint å bruke hodet. Syns ikke mennesker skal hoppe i det med hodet først, hverken på jobb eller ellers. Hadde vært kjempefint om mennesker på helt generelt grunnlag tenkte seg nøye om i de aller fleste situasjoner, alltid.

Forøvrig; jeg giftet meg med en kollega. Det var veldig fint der og da og har ikke angret ett sekund på det. Selv om det nå er lenge siden at det var en fin greie, og skillsmissen ble til en like fin greie, for begge to. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (3 minutter siden):

Joda, det er fint å bruke hodet. Syns ikke mennesker skal hoppe i det med hodet først, hverken på jobb eller ellers. Hadde vært kjempefint om mennesker på helt generelt grunnlag tenkte seg nøye om i de aller fleste situasjoner, alltid.

Å tenke seg nøye om bør i veldig mange tilfeller konkluderes med et nei. Skulle du likevel ønske å ta den risikoen så ville jeg i hvert fall droppet å skyte skudd i mørket.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (9 minutter siden):

Å tenke seg nøye om bør i veldig mange tilfeller konkluderes med et nei. Skulle du likevel ønske å ta den risikoen så ville jeg i hvert fall droppet å skyte skudd i mørket.

Enig. I en sånn situasjon mener jeg man skal kjenne personen veldig godt først, sånn at man egentlig vet om det er liv laga, før man utsetter seg for risikoen.

Men sånn mener vel jeg det burde være, samme hvor man møter folk. Det hadde spart folk og samfunn for mye trøbbel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...