Gå til innhold

Skittentøyvasken om Besseberg


Anbefalte innlegg

Stadig nye detaljer om Bessebergs tid som IBU-president avslører hvor råttent dette systemet har vært (og er ?)
Intriger, maktkamp, korrupsjon, «tolker» som ikke kan engelsk, «gutteturer», prostitusjon og fyll blir tydeligvis resultatet når altfor mye makt havner på altfor få hender, altfor lenge. Når russisk ukultur, dopingpenger og løgner får innflytelse i spillet, er resultatet gitt. 

https://www.vg.no/sport/skiskyting/i/5B2arK/aleksandr-tikhonov-slaar-tilbake-mot-besseberg-om

Besseberg som president i perioden, hadde et åpenbart ansvar for at uvesenet fikk lov til å pågå, men jeg tviler på at han blir dømt for annet enn skatteunndragelse.
Et varig ødelagt image for denne typen «gutteklubber», kommer nok til å telle mer.
Jeg venter spent på neste skandale hos «eliten»

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote

Aktor: – Har du reflektert over at det i din rolle som president kunne være problematisk å bli påspandert jaktturer? At det kunne være egnet til å påvirke deg?

Besseberg: – Nei, egentlig ikke. For jeg har ingen avgjørelsesmyndighet som president. Sammen med styret fattet vi alle vedtak.

– Men hvis man trodde at man påvirke meg i en eller annen retning, så kan man ikke se bort fra at noen som inviterte meg i jakt eller ga meg en gave, trodde de da kunne påvirke presidenten. Men jeg kan ikke se hvilket vedtak det skal ha vært snakk om, sier han videre.

Besseberg sier videre at han som president hadde en såkalt dobbeltstemme ved stemmelikhet, og at det er den eneste konkrete fullmakten han hadde.

Herregud for et korrupt fjols. Sier han ikke har noen avgjørelsesmyndighet så det er helt uproblemstisk å ta imot bestikkelser, mens han i samme åndedrag sier at han sammen med styret fattet alle vedtak og hadde dobbeltstemme.

Endret av TAC-2
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 1/17/2024 at 11:05 AM, TAC-2 said:

Herregud for et korrupt fjols. Sier han ikke har noen avgjørelsesmyndighet så det er helt uproblemstisk å ta imot bestikkelser, mens han i samme åndedrag sier at han sammen med styret fattet alle vedtak og hadde dobbeltstemme.

Han kan ikke ta avgjørelser alene, var det han mente.
Vet du hvor mange ganger han har brukt dobbeltstemmen sin i vedtak gjort av styret?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Stusser over alle ressursene som blir brukt til dette, for at en mann har fått noen klokker, jaktturer og prostituerte i bytte mot å kanskje ha påvirket et styre til å gi russere noen fordeler innen en idrett...? De økonomiske fordelene høres jo ikke ut til å være med en noen få hundre tusen kroner.

 

Leste en plass at økokrim hadde brukt 5-6 år på å etterforske dette. Er ikke det som et slag i trynet på alle som er utsatt for svindel, men får saken henlagt grunnet manglende ressurser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...