Gå til innhold

Får 'støt' overalt, hele tia!


Anbefalte innlegg

Hei!

Bare ett lite spørsmål angående sånne små støt, sånne man får når man tar på ting.
Jeg har ett problem med at dette skjer hele tiden med meg når jeg er hjemme i leiligheten.

Det skjer ikke på jobb f.eks., men hjemme skjer det hele tia og det er både ubehagelig og irriterende.
Dette skjer særlig når jeg skrur av og på kjøkkenvifte, tar å håndtak i metall, skrur på TV skjerm (har bare knapp på selve TV'en).

Er det noe jeg kan gjøre for å få mindre støt?
Jeg har en katt som jeg stryker litt på iblant, hvis det kan påvirke...?

 

Mvh Sebastian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Statisk utlading er et kjent problem på vinteren, tørr luft og varme klær som lades opp. Luftfukter skal kunne hjelpe.
Annet fottøy blir også anbefalt, men ser ikke at det hjelper meg, får støt på jobben selv med antistatiske sandaler.
Vil tro at man kan lade seg ut med antistatisk plast festet på et metallhåndtak, da blir utladingen mer spredt og man slipper gnisten.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes ting man kan gjøre for å minske dette:

- Ikke subb med føttene når man går.

- Hvis du går inne med sandaler eller sko vil det genereres mer statisk elektrisitet.

- Hvis man er tørr i huden genererer man mer statisk elektrisitet. Bruk da fuktighetskrem.

- Høy innetemeratur om vinteren skaper mer statisk elektrisitet.

- Bruk skyllemiddel når du vasker klær.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vi tok en del ferje da jeg var liten, og ombord fikk man støt hele tiden.

Jeg gikk rundt med en metallgjenstand i lomma som jeg brukte til å lade meg ut gjennom før jeg tok i dørhåndtak og slikt. Funka greit, slipper gnisten på huden.

Når jeg er med ungene på trampolina og skal av bruker jeg den tykke huden på hælen mot metallringen før jeg går av.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...