Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liten sosial omgangskrets


Gjest 6d337...e0a

Anbefalte innlegg

Gjest 6d337...e0a

Heisann, jeg er en voksen kar som sliter skikkelig sosialt. Jeg har få eller ingen gode venner og sliter mye med selvbilde (hvordan jeg ser meg selv.). I nesten 2 år har jeg gått i terapi siden jeg har levd et ganske belastende rus liv og orket rett og slett ikke det mer. Men nå sitter jeg igjen veldig alene, og vet rett og slett ikke hvordan jeg skal komme meg videre med ting. 
 

I mine yngre dager var det noen som kaldte meg rar, spesiell og ble mye hold utenfor uten at jeg gadd å ta meg så mye nær av det. Men nå har dette begynt å sette litt spor og jeg klarer rett og slett ikke å være delaktig uten å anstrenge  meg og ting blir unaturlig..

 

Jeg har også nylig fått personlighets forstyrrelse til borderline, og føler selv at jeg lever i et vakuum på repeat.. Jeg drømmer mye om å finne meg en fin jente med masse personlighet men jeg tørr heller ikke å ta kontakt med noen.. Hvordan skal jeg bryte sirkelen..? 
 

Setter pris på svar 😊

Anonymous poster hash: 6d337...e0a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med ili. Ta utgangspunkt i noe du liker og skaff deg sosial trening gjennom det. Å skaffe nye venner i voksen alder er vanskelig nok for de fleste av oss. Jeg har også noe via-via-kjennskap til det å gå fra et liv med rus til å skulle bli A4 og forholde seg til en masse streitinger, det er heller ikke enkelt. Og diagnosen din vil jo også farge oppfatningen av virkeligheten, om jeg har forstått den riktig. Men du har jo tatt tak i mye allerede, og det står det respekt av.

Send meg en PM om du vil skrive litt :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...