Gå til innhold

HalTan's Portofolio-side


Anbefalte innlegg

So, heres the deal. Jeg laget en del sider før, ca. 2 år siden (!), la det fra meg, glemte alt som heter HTML, og brukte tida på photoshop :) Med tanke på at jeg gjør en del PS-arbeide, så tenkte jeg at jeg skulle opprette meg en liten portofolio, med en del arbeider osv.

 

Tanken bak det hele er en HELT menyløs side, med KUN ett hovedvindu med display av nyheter + thumbnails til bilder (som åpnes i separat vindu.)

 

Har laget et førsteutkast nå, med TABLES (nå blir jeg angrepet her...), mest fordi jeg ikke har hatt tid eller ork til å sette meg inn i noe nytt.

 

JA - sida har valideringsfeil så det ljomer etter. Men skitt au, den SER da ok ut? By the way, tenkte jeg skulle ha en litt fænnsi mouseover på bildene, så om noen vil lære meg å lage den Marvil har på sida si (den som fader) så er jeg evig takknemmlig :)

 

Men først og fremst er jeg på jakt etter: kritikk, bedre løsninger, tips & triks osv.

 

På forhånd takk :) Love you all (except you Arve :p)

 

->SIDEN!<-

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å finne et ord som beskriver siden, men da bør jeg lære meg flere språk. Den headeren... Den kan være morsom, men den kan også være litt upassende til siden, men hvem sier at alt skal passe sammen alltid? Likte den faktisk :thumbup:

 

Blir kanskje lettere å se en sammenheng når det dukker opp en meny, noen bilder og slikt? Resten av fargene var i hvert fall behagelig å se på.

Lenke til kommentar

Humms... "hard"?

 

Takk for gode tilbakemeldinger hittil :)

 

- Sida er nå sentrert.

 

Når det gjelder fargevalg, bannere, grafikk generellt, osv. osv. så er det vel DET som er mitt ess i ermet (:p) i forhold til koding og layout. Jeg er grafiker (vel, ikke etter utdannelse though), ikke webdesigner. Og det er jo akkurat derfor jeg vil ha denne siden. Som en "showoff-plakat"

 

:)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Pen topp, men siden virker litt tom. Selv om det kommer innhold etterhvert, tror jeg det hadde gjort seg med et lite bakgrunnsmønster.

 

Hvis verkene dine åpnes i et nytt vindu, kan du ikke regne med at jeg kommer til å besøke den mer enn én gang.

Sant nok, må finne et slags gardinmønster eller noe sånnt da :p Noe skikkelig retro :p

 

Humms, Vil du at verkene (som forøvrig er på gjennomsnittlige 1000x1000 pixels) skal åpnes i mainsiten og sprenge den? :no:

Lenke til kommentar
Eh, og er det bilde-borders jeg ser der?

Nope, men det må da være en kant der... sattser på at alle thumbnails også skal ha en 1px hvit kant. (ja, border :p), ikke KODET though.

 

Hvorfor i alle dager ikke bruke css?

 

1. Fordi jeg ikke kan CSS. ( nå blir jeg vel bomba med wc3school.com-linker her...)

2. Fordi Tables fungerer. Som tjcombo sa: DET ER VEL SAMMA F*** så lenge det ser bra ut. (ikke korrekt sitert ;))

Lenke til kommentar
Takker Smidt :) det var den "feelingen" jeg gikk for.

 

satyrium: bare så det er sagt, der er snakk om en popup, _ikke_ _vindu_

 

:)

That's even worse :/ I såfall, hadde den beste løsningen å tatt en <a href="bilde.jpg" OnClick="popup(bilde.jpg)">, så brukerne selv kan velge hva som skal skje. Og siden Mozilla har innebygd popup-stopper, hadde jeg også blitt fornøyd når bildet åpner seg i gjeldende vindu :)

Lenke til kommentar
1. Fordi jeg ikke kan CSS. ( nå blir jeg vel bomba med wc3school.com-linker her...)

2. Fordi Tables fungerer. Som tjcombo sa: DET ER VEL SAMMA F*** så lenge det ser bra ut. (ikke korrekt sitert ;))

1. Da må du lære deg. Det er på samme nivå som å knyte skoen. Og kanskje tygge tyggis på samme tid.

2. Tables er "litt" mer upraktisk, hvis du lærer deg css skikkelig.

 

Btw, border i table rundt texten gjøres slik:

 

<html>
<head>
<style>
td.rundtekst {
border: 1px solid #000000;
}
</style>
</head>
<body>
<table...>
<td class="rundtekst">
IPSUMM PIPPSUM
</td>
</osv>

 

Hvis du ikke bruker spreadsheet da.. :fun:

Lenke til kommentar

*knegg hummre* (™ flodhest)

 

Takker Dunestar, det betyr ekstra mye når det kommer fra deg :love:

Kanin ja... *tenke* kanskje det blir noe "kaninstoff" etterhvert? Hvem vet...

 

Jeg er redd for at det blir litt vel "flytende" uten border, og det liker vi ikke. Selv syntes jeg den gir struktur. Spesiellt med tanke på at den står i stil med header (som egentlig er sidens viktigste element, i dette tilfellet...) Menmen, vi får se :)

 

Vurderer å lage meny nå, kunne jo vært kjekt med litt linker og personinfo? Hvem vet hva jeg finner på... :roll:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...