Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sliter veldig med rest-urin etter urinveisinfeksjon. Hvordan løse dette?


Gjest 981d1...e2a

Anbefalte innlegg

Gjest 981d1...e2a

Så jeg utviklet en urinveisinfeksjon for cirka en måneds tid siden, og fikk fem dager med antibiotika fra legen. Men selv om ubehaget gav seg etter at antibiotika-kuren var overstått, så sliter jeg fremdeles  veldig med at jeg må på do mange ganger hver eneste dag. Hvis jeg for eksempel drikker ett eller to glass vann, så må jeg vanligvis på do 10 minst ganger - bare for å få ut en liten skvett hver eneste gang. 

Noen ganger kommer det ikke noe som helst, selv om det føles ut som jeg er ufattelig tissetrengt.  Sånn var det jo ALDRI før den urinveisinfeksjonen. Selvfølgelig er dette veldig irriterende og ubehagelig. Men hva kan jeg egentlig gjøre med noe sånn?? 

Anonymous poster hash: 981d1...e2a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du snakket med en lege om dette problemet. Hvis ja, hva sa vedkommende. Hvis nei, da burde du det fordi det helt enkelt kan være årsaken som du ikke kan løse på egen hånd. Den vanligste årsaken er at du helt enkelt ikke har blitt kvitt infeksjonen, og/eller at du fremdeles har en betennelse som medfører innsnevrede urinveier.

Lenke til kommentar
Gjest 981d1...e2a
Skandinav skrev (13 timer siden):

Har du snakket med en lege om dette problemet. Hvis ja, hva sa vedkommende. Hvis nei, da burde du det fordi det helt enkelt kan være årsaken som du ikke kan løse på egen hånd. Den vanligste årsaken er at du helt enkelt ikke har blitt kvitt infeksjonen, og/eller at du fremdeles har en betennelse som medfører innsnevrede urinveier.

Jeg var selvfølgelig til lege-kontoret med en urin-prøve, for å få en resept på antibiotika. Men når hvor ofte jeg måtte på do, så tok jeg kontakt en gang til. Da måtte jeg dit en gang til, med en ny urin-prøve, som de ikke fant noe som helst feil med. 

Så da fikk jeg ikke mer hjelp, og legen sa faktisk at "du får se om det går seg til!" og heller komme tilbake senere hvis tilstanden blir verre. Men situasjonen har vel ikke blitt verre i alle fall, selv om det ikke har blitt særlig mye "bedre" heller. Men det er vel neppe noe særlig "poeng" i å kontakte lege-kontoret flere ganger. Når de ikke klarte å finne noe som helst forrige gang jeg var der, så finner de vel neppe noe selv om jeg går dit flere ganger heller. 

Anonymous poster hash: 981d1...e2a

Lenke til kommentar
Gjest 4c3cc...5ec

Jeg har hatt urinveisinfeksjon og antibiotikakur et par ganger.

Legen ba meg fullføre kuren, drikke mye (og gjerne noe syrlig) slik at man får flusha gjennom. Og (hans ord), få besøk av Frøken Høyre ekstra ofte i en periode).

 

Anonymous poster hash: 4c3cc...5ec

Lenke til kommentar
Gjest 981d1...e2a
Skandinav skrev (1 time siden):

 Hvor lenge har du hatt dette problemet?

 

 

Urinveisinfeksjonen var vel for nesten en måned siden, og jeg fikk fem dager med antibiotika på grunn av den. Så gikk det greit i kanskje tre dager eller fire dager etter den kuren. 

Før jeg begynte å føle meg alt for tissetrengt, og må tisse mye oftere igjen. Men uten noe særlig ubehag, sånn som det sannsynligvis ville ha vært ved urinveisinfeksjoner. Så det er vel bare ett par uker med dette problemet da. 

Anonymous poster hash: 981d1...e2a

Lenke til kommentar

Selv om det ikke fremkommer, regner jeg med at du har kvinnelige urinveier.
Hos yngre personer, skal plagene ved dette laget være borte.
Men hvis du har født barn og/eller er 40+ år, kan man forvente noe lengre rekonvalesens.
Likevel mener jeg at du bør ta en ny tur til legen om plegen dine ikke blir borte i løpet av de neste to ukene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...