Gå til innhold

Maskinførers digre nye chattetråd 😀


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Der ser du, ingenting å stresse for da vel. Du kan jo bare sende den i retur uansett :thumbs:

Ja det er det tror ikke jeg gidder å kutte over kaldtvannsrører 18mm for det røret går også til stoppekrana så vil ikke ødelegge noe rørlegger ville har 7 500,- så det gidder jeg ikke tror min patent vil funke :D 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Da trengs 2 Stk Fix-Pro Vinkel 15mm til Kobberrør forkrommet og Kobberrør hard 15X1,0mm X 2 meter og en rørkutter alt sammen for 646,- på Megaflis min venn innen vvs :D 

Fix-pro vinkel 15mm til kobberrør forkrommet

EAN5705154184136
 
Varekode008256
 

Kobberrør hard 15 x 1,0 mm x 2 mtr.

EAN5705150238369
 

Varekode021510

6903366503243_1.png?ref=D3A58A2531&w=700&scale=both&mode=pad&h=700&format=jpg

 

Kobberrør.webp

Vinkel.webp

Det ser bra ut 😊😻🐶🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ja det er det tror ikke jeg gidder å kutte over kaldtvannsrører 18mm for det røret går også til stoppekrana så vil ikke ødelegge noe rørlegger ville har 7 500,- så det gidder jeg ikke tror min patent vil funke :D 

Bare husk å skru av stoppekrana før du kutter 😉😜

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Ja det gjør det :D Trippeveien stemmer det burde vært Trippelureveien :rofl::rofl::thumbs:

Leser inne på siden der at du kan få ENOVA støtte på 4000 kroner om du kjøper smart varmtvannsbereder, har du sjekket opp det og om du kan søke? Er det en smart en du skal kjøpe?

https://www.hoiax.no/om-hoiax/articles/produktnyheter/slik-soker-du-enova-stotte-for-smart-varmtvannsbereder

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Leser inne på siden der at du kan få ENOVA støtte på 4000 kroner om du kjøper smart varmtvannsbereder, har du sjekket opp det og om du kan søke? Er det en smart en du skal kjøpe?

https://www.hoiax.no/om-hoiax/articles/produktnyheter/slik-soker-du-enova-stotte-for-smart-varmtvannsbereder

Ja jeg vet jeg kan få støtte på 4 000,- ja jeg kan kjøpe smart men får ikke lov å gjøre jobben selv da kommer det på 20 000,- så det gidder jeg ikke :( :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ja jeg vet jeg kan få støtte på 4 000,- ja jeg kan kjøpe smart men får ikke lov å gjøre jobben selv da kommer det på 20 000,- så det gidder jeg ikke :( :( 

Skjønner, men det kan kanskje lønne seg i lengden om man sparer mye strøm? Jeg har ikke så veldig peiling på varmtvannsberedere da, for har aldri handlet eller byttet det. Det er jo ikke en ting man gjør ofte akkurat 😆

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (Akkurat nå):

Skjønner, men det kan kanskje lønne seg i lengden om man sparer mye strøm? Jeg har ikke så veldig peiling på varmtvannsberedere da, for har aldri handlet eller byttet det. Det er jo ikke en ting man gjør ofte akkurat 😆

Ja jeg skal etter montere boks senere nå dusjer jeg noen få ganger i uka så tror jeg klarer meg med en vanlig en foreløpig elektro arbeid får jeg utført gratis sikringsskapet skal jeg oppgradere selv i påsyn av en elektroingeniør på 83 år nei det er ikke ofte :) 

 

  • Fakturadokumentasjonen må vise at VVS-arbeid og elektroarbeid er utført av fagpersoner.

  • Beredermodellen må være spesifisert på fakturaen.

 

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ja jeg skal etter montere boks senere nå dusjer jeg noen få ganger i uka så tror jeg klarer meg med en vanlig en foreløpig elektro arbeid får jeg utført gratis sikringsskapet skal jeg oppgradere selv i påsyn av en elektroingeniør på 83 år nei det er ikke ofte :) 

 

  • Fakturadokumentasjonen må vise at VVS-arbeid og elektroarbeid er utført av fagpersoner.

  • Beredermodellen må være spesifisert på fakturaen.

 

 

Det blir nok godt å få varmtvann igjen så du kan dusje og vaske. Og nytt sikringsskap 😊 Så må du male huset ute, skulle du skifte noen bord også eller er du ferdig med det?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (5 minutter siden):

Det blir nok godt å få varmtvann igjen så du kan dusje og vaske. Og nytt sikringsskap 😊 Så må du male huset ute, skulle du skifte noen bord også eller er du ferdig med det?

Ja det blir godt det :) nei Elektroingeniøren sa vi måtte vente med å skifte sikringsskap til huset står på meg ja det blir ikke bordskift og maling før neste år har bare 2 hender og mye som skal gjøres skal selge en bil og selge en henger og mye annet skulle vært rydda på eiendommen også :) 

 

Nei jeg kan a kjøpe en smartbereder det er ikke det den koster jo bare 11 530,- 6 313,- mere men det er den støtta og at jeg skal gjøre jobben selv Høiax Connected Retro-Fit koster jo 6 688,- ink frakt 

Høiax Titanium Eco 200L   Pris 5 217,- 
Høiax Connected Retro-Fit Pris 6 688,- 

Totalt 11 905,- sparer 375,- så kan jo kjøpe smartbereder direkte :D 
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...