Gå til innhold

Hvorfor jeg tror det er noe der istedet for ingenting


Transitorie

Anbefalte innlegg

25 minutes ago, SanneOrdForDeg said:

Jeg er en kunsthåndverker som bruker religiøse hammere

Jeg er en kanskje litt filosofisk anlagt industrirørlegger som bruker filosofiske fastnøkkelsett og annet verktøy. Men er det slik at hamring er den metoden som leder fram til en større grad av visdom?

Jeg googlet till og fant ut at det skal være William Shakespare som står bak følgende utsagn:

Quote

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool.

Leste et litt lignende utsagn på på en messingplate på et Budhistisk tempel (Chiang Mai, Nord Thailand), så utsagnet ser ut til å være litt internsjonalt.

Kan det være slik noen ganger så er det slik at jo mer man hamrer i vei, desto mindre forstår man?

Kan man ikke si det så enkelt at det eneste som vi alle noen gang har opplevd det er "eksistens" og "tilstedeværelse".

Dette andre "ingenting", "død" eller "ikke eksistens", det er noe som ingen helt hva er (?!) 

Man kan ikke forklare "ikke eksistens" ut i fra det begrepsaparatet eller det tankesettet man har opparbeidet seg ut i fra en kontinuerlig tilstand av "eksistens" (?!) 

   

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du hamrer en person i hodet så løper øynene i kryss og tvers og så kommer vedkommede tilbake igjen, hamrer du flere ganger så begynner øynene å gå i kryss på nytt, og kommer tilbake igjen, tredje gangen så vil vedkomme forsøke å unngå å bli truffet av hammeren.

Jeg vet ikke hvem den budhisten er, men ta han gjerne med deg hjem til deg å ha han i stua. Du får IKKE meg til å bruke fastnøkler inne på dette forumet det kan jeg garantere deg.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...