Gå til innhold

Datamaskin mister kontakt med server


Anbefalte innlegg

Hei,

I min bedrift så benytter vi oss av den del datamaskiner og dette brukes blant annet til etikette systemet vårt, vi bruker en server som knutepunkt og alt ligger koblet mot server. Men opplever at noen av maskinen tidvis mister kontakten helt med server og at jeg gjentatte ganger på logge meg på server på datamaskinen for å kunne bruke programvare som er linket mot server. Er det noe jeg kan gjøre her for å unngå at datamaskin mister kontakten ? 

Endret av IT-Kylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn du forklarer det virker det å være en logisk feil, altså mindre sannsynlig at dette er et kablingsproblem f.eks.

Kan være smart å sjekke event log på server og klient.

Har bare hatt ett lignende problem hos en bedrift før og det viste seg å være feil i en transceiver (kobling som var vanlig før ethernet BNC og RJ45)

Skal jeg gjette vilt kan det være at maskinene blir kastet ut av serveren fordi den har for lite ressurser.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 15.12.2023 at 5:50 PM, IT-Kylling said:

Er det noe jeg kan gjøre her for å unngå at datamaskin mister kontakten ?

Ikke uten å legge ut en hel del mer data, hvilken server det dreier seg om, hvilke klienter det dreier seg om, hvordan nettverket er bygd opp og konfigurert, osv. Da ville det jo være mulig å gå i gang med en form for feilsøking, for å se hva som skjer.

On 15.12.2023 at 6:04 PM, vidor said:

Skal jeg gjette vilt kan det være at maskinene blir kastet ut av serveren fordi den har for lite ressurser.

Det ville man jo for eksempel kunne lese ut i fra driftstatus for serveren, hvis man vet hvilken server det dreier seg om. Det ville jo kunne være en del eller kanskje starten av en feilsøking. 

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...