Gå til innhold

Verksted skrota mobil uten at eg fekk beskjed, kva har man krav på?


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk

Kort forklart:

- Sendte inn mobil pga sprukket skjerm, brukte innboforsikring

- Får beskjed at tlf er skrota pga dei ikkje klarte å skaffe deler

- Forsikringsselskap videresender ikkje beskjeden fra verksteded om at dei ikkje klarte å skaffe deler slik at man kunne fått returnert tlf

- Eg ender opp med 2000,- i erstatning av nypris på 6500,-

 

Forsirkingsselskap skriver:

"Vi har mottatt informasjon fra verksted at det ikkje var mulig å reparere mobiltelefonen din. Vi vil i dette tilfellet erstatte mobiltelefonen med tilsvarende eller vesentlig tilsvarende gjenstand"

Ut ifra erstatning kan det virke som om dei har tatt utgangspunkt i rett under billigaste brukte mobil til salgs på finn, samme tlf men med litt skader. Gjennomsnitts salgspris ligg på 3000,-.

 

Har eg rett på noko meir då det er forsikringsselskap som ikkje informerer meg?

Ville naturligvis fått tlf tilbake då denne var 100% brukbar istadenfor og måtte bruke masse ekstra penger på en tilsvarande tlf.

Er det verdt å ta dette vidare til forbrukerrådet..

Leverte inn samme tlf for samme skade på innbo 2 år tildlegare og dette gjekk knirkefritt.(samme forsikringsselskap)

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du klage på forsikringsselskapet så er vel ikke forbrukertilsynet riktig instans, da må du klage til finansklagenemda; https://www.finkn.no

Om du har en sak eller ikke kan ikke jeg ta stilling til, men det er gratis å sende inn en sak dit. Og du skal ha fått ett svar innen 90 dager. Ville vel først forsøkt å finne en minnelig løsning med forsikringsselskapet ditt.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...