Gå til innhold

Prøve seg på fiske?


thbergseng

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da jeg har flyttet godt inn i Innlandet, nærmere bestemt Vestre Slidre i Valdres har jeg nå bestemt meg for å prøve meg på fiske når våren en vakker dag måtte komme.

Problemet her er at jeg ikke har så aaalt for mye penger, og jeg har null peiling. Så jeg tenkte da å spørre om litt råd.

Jeg har Strondafjorden 1 km fra døra, og Slidrefjorden noen kilometer lenger unna. Jeg er også 1 time fra Tyinkrysset og Beitostølen. Vaset ser jeg opp på, så fiskeplasser skulle ikke være noe problem.

Det er egentlig utstyret hvor jeg er usikker. Jeg er helt nybegynner å skal derfor ikke gå all inn med hele sparekontoen (ihvertfall ikke enda), så jeg lurer på hva som kan være en grei pakke for en som meg? Det blir her i området fiskingen kommer til å finne sted. Alt om fiskekort og regler i området holder jeg på å lese meg opp på nå, men alt av tips tas imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
thbergseng skrev (På 13.12.2023 den 2:48 PM):

Heisann!

Da jeg har flyttet godt inn i Innlandet, nærmere bestemt Vestre Slidre i Valdres har jeg nå bestemt meg for å prøve meg på fiske når våren en vakker dag måtte komme.

Problemet her er at jeg ikke har så aaalt for mye penger, og jeg har null peiling. Så jeg tenkte da å spørre om litt råd.

Jeg har Strondafjorden 1 km fra døra, og Slidrefjorden noen kilometer lenger unna. Jeg er også 1 time fra Tyinkrysset og Beitostølen. Vaset ser jeg opp på, så fiskeplasser skulle ikke være noe problem.

Det er egentlig utstyret hvor jeg er usikker. Jeg er helt nybegynner å skal derfor ikke gå all inn med hele sparekontoen (ihvertfall ikke enda), så jeg lurer på hva som kan være en grei pakke for en som meg? Det blir her i området fiskingen kommer til å finne sted. Alt om fiskekort og regler i området holder jeg på å lese meg opp på nå, men alt av tips tas imot med stor takk :)

Man får lett sluksett på XXL for 250 kroner., Dette inkluderer stang, snelle og snøre. Noen sluker/spinnere er ytterligere 250. Snappvirlver for lett skifte av sluk er en 50-lapp. En liten håv ytterligere en 50-lapp. En fiskekniv til sløying er kanskje 50 det også.

Det er ikke dyrt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Salvesen. said:

Kommer langt med en økonomi stang og sluker. Jeg har bodd på vestlandet hele mitt liv og har aldri hatt noe fancy utstyr. Foruten når jeg fisker med en spesiell kompis, han er utstyr gal og kaster alltid noe i henda på meg😅 men jeg har det like gøy med de billige utstyret.

Tanken var å slenge i rundt 1000 kroner på det her i første omgang 😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...