Gå til innhold

Spørsmål vedrørende signering av lønnslinjer i MinGat


Gaea

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp fra noen som er godt kjent med MinGat. 

Jeg har nylig startet i jobb som ekstravakt, og har jobbet dager både i november og desember. Jeg får til å signere jobbing i november, men timene i desember (to vakter foreløpig) får jeg ikke til å signere. De ligger inne, men jeg kan ikke signere dem. Skyldes dette at disse tas med i neste gang man skal få lønn, at de ikke regnes med fristen som er nå? Eller er det noe galt med systemet? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gaea skrev (16 timer siden):

Trenger hjelp fra noen som er godt kjent med MinGat. 

Jeg har nylig startet i jobb som ekstravakt, og har jobbet dager både i november og desember. Jeg får til å signere jobbing i november, men timene i desember (to vakter foreløpig) får jeg ikke til å signere. De ligger inne, men jeg kan ikke signere dem. Skyldes dette at disse tas med i neste gang man skal få lønn, at de ikke regnes med fristen som er nå? Eller er det noe galt med systemet? 

Ikke kjent med systemet. Men da jeg jobbet som ekstravakt (hadde både fast helgestilling og jobbet noe ekstra ved siden av) så var det sånn at den faste lønna var noe forskuddsbetalt og noe etterbetalt, mens ekstravaktene gikk på månedsbasis, altså det du har jobbet i november ble utbetalt 12 desember, og det du jobbet i desember ble utbetalt 12 januar. Håper du får svar fra noen andre som har mer peiling på selve systemet :)

Lenke til kommentar

Er den avhukingsboksen du skal signere grået ut eller lignende? Du skal normalt sett kunne signere uansett. Om du ikke får til å signere det ville jeg hørt med nærmeste leder som sikkert kan ta det videre om det er behov for det. Da jeg jobbet for virksomhet som brukte MinGat kunne jeg signere vakter en måned frem i tid.  Og til @leticia om man kun har 0% stilling og ekstravakter kommer all lønn etterskuddvis. 

Lenke til kommentar

Nei, avhukingsboksen var ikke grået ut. Men fristen for å signere lønnslinjer gikk ut på fredag. Kunne signere alle lønnslinjer ut november. Nå etter fredag kunne jeg signere de lønnslinjene i desember. 

Er per nå ikke fast ansatt, er ansatt på 0% kontrakt (tilkalling) så også min lønn kommer etterskuddsvis. Jobber 40-50% i praksis. Litt uheldig overgang når man er på AAP samtidig, fordi man blir trukket fortløpende i AAP og lønn utbetalt en måned etter :p Får jo det jeg skal ha på lang sikt, men alt for lite i venteperioden. 

Endret av Gaea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (18 timer siden):

Nei, avhukingsboksen var ikke grået ut. Men fristen for å signere lønnslinjer gikk ut på fredag. Kunne signere alle lønnslinjer ut november. Nå etter fredag kunne jeg signere de lønnslinjene i desember. 

Er per nå ikke fast ansatt, er ansatt på 0% kontrakt (tilkalling) så også min lønn kommer etterskuddsvis. Jobber 40-50% i praksis. Litt uheldig overgang når man er på AAP samtidig, fordi man blir trukket fortløpende i AAP og lønn utbetalt en måned etter :p Får jo det jeg skal ha på lang sikt, men alt for lite i venteperioden. 

Så bra det ordna seg. MinGat er (som omtrent alt annet fra Visma) litt dust til tider. Kjenner en som jobber som lærer, det er ingen som oppriktig liker Visma InSchool feks. Jeg synes nå MinGat fungerer greit, har hørt at Gat (som er selve admingrensesnittet) er litt mer kronglete å jobbe med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...