Gå til innhold

Jeg vil søke på kredittkort men vet ikke om jeg har inntekt


Anbefalte innlegg

torbjornen skrev (52 minutter siden):

Å finansiere slikt med forbruksgjeld ville vere galskap!

Helt enig, helt galskap å kjøpe en dyr Audi, Bmw eller Volkswagen med dyre banklån mye mer rente på det enn de småpenger jeg gav i rente for tvn.

Tror det var Klarna, og mener vi bare betalte et gebyr, og var ikke rare renta.

Når kona får lappen og kan kjøre meg rundt for å kjøpe og selge HiFi og dra på messer og service. Så skal vi kjøpe en rimelig Skoda stasjonsvogn cash for 20000.

Ser dere dette med prioritering enda?

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein kan vel då oppsummere med at du og familien har hatt så mykje glede av den nye tv-en den tida du hadde avbetaling at det var verdt å betale litt ekstra for i form av renter. Det var kanskje ikkje det luraste å gjere reint økonomisk, men var likevel verdt det. Folk har ulike behov eller løysingar, og eg forstår kva du vil fram til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Helt enig, helt galskap å kjøpe en dyr Audi, Bmw eller Volkswagen med dyre banklån mye mer rente på det enn de småpenger jeg gav i rente for tvn.

Når kona får lappen og kan kjøre meg rundt for å kjøpe og selge HiFi og dra på messer og service. Så skal vi kjøpe en rimelig Skoda stasjonsvogn cash for 20000.

Ser dere dette med prioritering enda?

Banklån har mykje lågare rente enn forbruksgjeld. Med låg inntekt ville du kanskje ikkje få lån til ein dyr bil i det heile, fordi banken ville meine at du aldri ville greie å betale tilbake lånet.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (52 minutter siden):

Banklån har mykje lågare rente enn forbruksgjeld. Med låg inntekt ville du kanskje ikkje få lån til ein dyr bil i det heile, fordi banken ville meine at du aldri ville greie å betale tilbake lånet.

Jeg har jo ikke lappen eller rett til det, jeg synes kollektivtransport er billig og bra.

Jeg tenkte mer på "dere" som velger dyre biler på banklån, men jeg respekterer det siden det er en bil interesse der. Men bil har ingen betydning for meg, synes det er kjedelig, og ville heller valgt en rimelig Skoda om kona skal ha bil.

Kona får sikkert lån, men vi vil kjøpe bil kontant da dette er null rente og bruktbil er billigere i Sverige.

Om du skal ha en pent brukt Audi så må du nok ut med litt renter, og renta går vel opp også?

Jada det er ikke billig å ha bil sentralt i Norge, med bompenger, avgifter og drivstoff og service..renter også.

Jeg, tror jeg har det bedre uten bil, kvarter til skolen og byen rett ned bakken fra villaen vi leier i.

Jeg foretrekker å være passasjer, og kona skal få bil og lappen til året.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...