Gå til innhold

Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate


Sviskepott

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
N-4K0 skrev (4 timer siden):

God veldig sein søndag/veldig tidlig mandag :green: 

Jeg er stort sett frisk igjen, men har en del snørr enda og har tidvis null lukt og smak og av en eller annen grunn virker det som jeg har fått et slags "filter" på hørselen min mens jeg har vært syk, som fortsatt er der. Enkelte lyder høres ut som de blir dempet og et par ganger når jeg har snytt meg nå i helga, har jeg fått en lyd i venstre øre som nesten høres ut som om det blir "blåst rent/åpent", før det liksom "tetter" seg igjen.

Aldri opplevd dette før, annet enn å få sånne dotter i ørene som alltid forsvinner ved å gjespe, så jeg aner ikke hva som gjør det. Men går det ikke bort får jeg evt. prøve noe ørerensegreier fra apoteket eller noe.

God å høre at du har blitt bedre! 😊

Du har nok fått en liten infeksjon eller bakterier/puss i mellomøregangen. Kan også bare være en hevelse i området som gjør gangen trangere. Det er en liten kanal som går fra mellomøret til svelget og fungerer som en slags ventil (Derfor man ofte blir kvittdotter i ørene ved å tygge eller gjespe,da det skaper bevehelse i området rundt der de ligger). Jeg er ofte plaget med dotter i ørene fordi mine er litt trange. Og innimellom når jeg har vært syk og hatt mye snørr og er hoven i det området så blir de tette og jeg får mye dotter i ørene. De blåses innimelllom ut når jeg syter meg og jeg får en sånn vakuumfølelse med en rar pipelyd når dottene blåses ut. Det går stort sett over av selg selv når du blir frisk, men om det vedvarer kan det være nødvendig med antibiotika. Selv har jeg aldri brukt antibiotika mot det da.

Det kan også være at du har mye ørevoks, eller begge deler da. Når man er syk produserer øret mer ørevoks og kombinert med tette/hovne mellomøreganger kan det bli plagsomt. Jeg vasker vekk all voks i ytre øret hver dag i dusjen med pekefingre, eller tørker det vekk med klut/våtserviett om jeg ikke dusjer. Og bruker bare q-tip forsiktig for å tørke vekk vann om jeg får det inn i øret. Og jeg har aldri ørevoks. Hadde øreskylling en gang som barn. 

Om det vedvarer kan du gå til legen og få øreskylling, eller gjøre det selv hjemme. Selv får jeg alltid legen til å sjekke ørene mine når jeg er der (er livredd for å få flått ol. i øret... og jeg kan ikke få sett inn der selv😬) Uansett, lykke til og fortsatt god bedring 🍀☘️🐶🥰

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (26 minutter siden):

Tusen❤️takk og god morgen til deg 😃 Håper du får en fin dag på jobb 🍀☘️🐶🥰 Vi har vært ute på morgentur, det var en kald fornøyelse med -5°C 🥶

Takk😊
Oisann🥶

Valpen koste seg vel likevel kan jeg tenke meg 😊🐶

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (14 minutter siden):

Takk😊
Oisann🥶

Valpen koste seg vel likevel kan jeg tenke meg 😊🐶

Jada, han digger at det er litt kaldt han 😁 Det var noen flekker med snø og is da vi var på tur i skogen i går. O lykke! Valpen gikk amok og rullet seg rundt og spiste snø 🤣🐶🥰

Endret av Trippelure
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (5 minutter siden):

Jada, han digger at det er litt kaldt han 😁 Det var noen flekker med snø og is na vi var på tur i skogen i går. O lykke! Valpen gikk amok og rullet seg rundt og spiste snø 🤣🐶🥰

Haha så morsomt og koselig 😊🥰😀🐶

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...