Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Oxykodon og Rosa Grapefruktjuice?


KnutValentino

Anbefalte innlegg

Grapefruktjuice øker konsentrasjonen av Oxykodon.
Mitt spørsmål er ca. hvor mye ett glass (ca. 200 ml) med rosa grapefruktjuice øker mengden med Oksykodon?
Blir det mer visst man drikker 2 glass (ca. 400 ml)? Eller gjør det ingen ekstra forskjell?
Og hvor lenge varer effekten sånn cirka av et glass med rosa grapefruktjuice? 1 time? 2? 3? 6? Mer?

Hvor mye visst jeg tar 10 mg og drikker ett glass med grapefruktjuice?
Det dobbelte (10 mg blir til 20 mg)? Mindre? Mer enn det dobbelte?

Dere som har prøvd dette, ca. Hvor mye tror dere konsentrasjonen økes? Er ikke ute etter ett helt spesifkt tall, men sånn hvor mye cirka?

På buprenorfin så føler jeg at effekten økes med cirka 25-30% og varer i cirka 1 og en halv time til 2 timer før effekten gradvis forsvinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det er snakk om CYP3A4 hemming.

Hvis du allerede vet detaljene for buprenorfin så ville jeg tatt utgangpunkt i dette og sammenlignet halveringstid og hvilke systemer som bryter det ned.

Vær klar over hva du holder på med om du driver på med dette

Edit: De folkene som henger på freak.no kan nok svare deg bedre på dette mer enn de fleste leger, og dette var en kommentar fra en lege som hadde lest en del på forumet der.

 

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...