Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaring med Klyx (klyster)


Gjest a50fe...72d

Anbefalte innlegg

Gjest a50fe...72d

Jeg skal til en undersøkelse og har fått beskjed om å sette Klyx to timer i forkant. 

Av pakningsvedlegget skjønner jeg at virkningen er kraftig og ganske umiddelbar. Men, hvor lenge varer det? 

Jeg bruker en times tid på å komme meg til sykehuset. Jeg lurer på om jeg kan sette klyster hjemme og fortsatt reise dit uten at det går galt underveis, eller om jeg bør dra til sykehuset tidligere og heller sette det der..? 

Noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: a50fe...72d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varer ikke så lenge, men jeg vil anbefale å bruke Klyx 90min før avreise. Mener det var det jeg ble anbefalt av Ullevål sist gang jeg var inne for en undersøkelse.

Anbefaler forresten å holde væsken inne så lenge du klarer, jo bedre effekt får du ;)
Men hold deg nærme toalettet :D 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Gjest a50fe...72d skrev (På 29.11.2023 den 9:36 AM):

Jeg bruker en times tid på å komme meg til sykehuset. Jeg lurer på om jeg kan sette klyster hjemme og fortsatt reise dit uten at det går galt underveis, eller om jeg bør dra til sykehuset tidligere og heller sette det der..? 

Sett den hjemme før du drar til sykehuset. Husk på å tøm deg godt, ellers må vi på sykehuset i verste fall avlyse prosedyren om du ikke er godt nok tømt. Da må du gjøre alt om igjen.. 😛 Som sagt over, jo lengre du holder det inne, jo bedre effekt får det. Om du klarer, legg deg på venstre side når du har tatt den, det vil hjelpe litt med å holde det inne, samt å bedre virkningen.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...