Gå til innhold

Skjerm til xbox series s/x?


ProphetSe7en

Anbefalte innlegg

HDMI 2.0 fungerer fint på en 1440p skjerm. Da er det mer enn nok båndbredde. Det er en fin skjerm det, ser at den fikk gode skussmål fra tek.no i en artikkel fra 2020 her; https://www.tek.no/samletest/i/zG17rO/en-av-disse-spillskjermene-gjoer-noe-ingen-andre-kan

Så det er jo en gammel skjerm, men vil absolutt fungere godt nok på en Xbox. Støtter VRR som jeg vil si er det viktigste, og 1440p@120fps. Jeg ville kanskje forsøkt å prute ned skjermen til 1500,-, mulig 2000,- er noe for stivt i forhold til det du får; 4 år gammel skjermteknologi.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (26 minutter siden):

Bestilte den Samsung fra komplett, orker ikke styre mer med det.

Takk for hjelpen 🙂

Jeg vil tro sønnen din vil bli godt fornøyd med den skjermen, den er jo også prima å bruke til en PC om det blir aktuelt på ett senere tidspunkt. Det er mulig å aktivere HDR på den skjermen, men da må du skru av VRR, kan være situasjoner hvor det kan være greit, og kjekt å vite at muligheten er der.

"The Samsung Odyssey G5 S27AG50 is nearly full compatible with the Xbox Series X, but there are a few limitations. It doesn't support 4k @ 120Hz, since it doesn't support HDMI 2.1 bandwidth. It can display a downscaled 4k @ 60Hz resolution, which is sharper than a native 1440p signal, but you have to disable the variable refresh rate feature from the on-screen display. The Xbox Series X only support HDR at 4k, so you have to choose between HDR and VRR, it can't do both at the same time." https://www.rtings.com/monitor/reviews/samsung/odyssey-g5-s27ag50 (samme skjerm i 27" versjon)

Endret av Kron
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...