Gå til innhold

Ferdigbygd stasjonær pc til pappa


Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag å finne en ferdigbygd stasjonær pc til min pappa med et budsjett opp til 15 000kr. Nå er det en stund siden sist jeg fulgte med på datakomponenter og hva som er bra i disse dager, men til hans bruk så mistenker jeg at budsjettet er urealistisk høyt sammenlignet med hva maskinen skal brukes til. Maskinen skal sannsynligvis i hovedsak brukes til:
Office-pakken

Surfe på nett

Bildebehandling

Jeg fant ikke så mange ferdige stasjonære datamaskiner på nettet, men denne her på komplett må vel duge i massevis? 
Komplett-PC a80 Core Gaming Black - Gaming-PC stasjonær - Komplett.no

Eller har dere tips om andre pakker som vil være et bedre kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OJ Doe skrev (24 minutter siden):

Hva slags bildebehandling, og i hvilken skala?

 

Dr. Brodsky skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke mye å komme med annet enn at jeg driver med bildebehandling. Det kan kreve ganske mye av maskinen, men jeg mistenker at du tenker på den enklere sorten..?

Her er jeg faktisk litt usikker på hvor detaljert han går til verks, men høyst sannsynlig at det er av den mer enkle sorten hvor man justerer litt på bildene som er tatt med speilreflekskamera. Dette er langt ifra noe profesjonelt arbeid, så jeg vil tro at det neppe krever så mye av maskinen. Jeg kan veldig lite om bildebehandling på pc selv, så denne var i grunn litt vanskelig å svare på. 

 

tflovik skrev (5 minutter siden):

Hvis budsjettet er romslig og han ikke trenger så kraftig maskin så kan det være verdt å kjøpe en skjerm med bra fargegjengivelse med tanke på bildebehandling.

Han har allerede en skjerm som ble kjøpt med tanke på bildebehandling. Det er visstnok en skjerm som er beregnet for den slags arbeid, så den ønsker han å bruke videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...