Gå til innhold

Å gjøre foto om til annet?


stamkunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten må du eller avsender scanne bildet / få bildet slik at det kan skrives ut.

Om det er et fysisk bilde foran deg så kan du scanne dette inn med kamera på telefonen.

Om du så har et bilde som er i grei nok kvalitet, men ikke riktig utskjert, så kan du gjøre dette med selv de enkleste redigeringsprogram.

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Enten må du eller avsender scanne bildet / få bildet slik at det kan skrives ut.

Om det er et fysisk bilde foran deg så kan du scanne dette inn med kamera på telefonen.

Om du så har et bilde som er i grei nok kvalitet, men ikke riktig utskjert, så kan du gjøre dette med selv de enkleste redigeringsprogram.

merker det blir for avansert for meg, mener du adobe reader? jeg har iallfall "bildet" med tegning som fil i e-mail

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (2 timer siden):

merker det blir for avansert for meg, mener du adobe reader? jeg har iallfall "bildet" med tegning som fil i e-mail

Om du har denne filen, så kan du laste den ned på en datamaskin eller telefon.

Da har du et digitalt bilde.

Dette lar deg redigere dette bildet på datamaskinen eller telefonen ( om du faktisk trenger dette. Hvis det er store kanter rundt tegningen for eksempel. )

Da kan du åpne bildet, skjere vekk ( croppe ) bildet slik at tegningen fyller hele skjermen.

Deretter er det bare å skrive ut dette bildet.

 

Om du gjør dette på en datamaskin så åpner du bare bildet ( høyreklikk på bildet - åpne i - ) i paint.

I paint vil du se en prikket firkant oppe til venstre med teksten "select" eller "velg"

Trykk på denne.

Nå regner du en firkant rundt det du ønsker å skrive ut, altså tegningen.

Deretter trykker du på det lille symbolet ved siden av den prikkete firkanten. Crop eller klipp.

 

Nå kan du skrive ut bildet direkte fra paint programmet ved å åpne menyen øverst til venstre. Klikk på file / fil, og så print.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...