Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lysterapilampe til mørketiden?


afixy

Anbefalte innlegg

Hei

Da er mørketida i anmarsj for fullt, ettersom jeg bor i nord. Lysterapilampe er noe jeg har vurdert før, men aldri kommet meg så lagt til å gå til innkjøp. Merker godt til mørket, slapp- og trøtthet bruker være uttalt utover vinteren, selv om jeg har et godt kosthold og aktivitetsnivå og ekstra omega 3 og vitaminD tilskudd. Ifølge hva jeg kan se fra forskingen kan disse lampene fungere godt.

Ser det finnes lamper i forskjellige prisklasser 500 – 3000 kr. Er ikke ute etter en dyr lampe med mange funksjoner, bare noe som fungerer for en grei pris. Som brukes feks 30 min mens jeg inntar frokost.

Kom over denne; https://www.kjell.com//no/produkter/kontor/hjemmekontor/lysterapi/cleverio-terapilys-12000-lux-p64804?gclid=EAIaIQobChMI0-vK5dCKggMVc1uRBR0YWgjIEAQYAiABEgIEBfD_BwE

Den ser jo helt grei ut, ikke mange dilldall funger eller annet unyttig. Samt den har lux over 10 000 som krever behandlingtid 30 - 60 min.

Eller har noen tips å spytte inn her før jeg bestiller en lampe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er det viktige med slike løsninger er at de har nok lys. Derfor er det smart å gå for noe slikt du har plukket ut som har litt størrelse. Prismessig er det jo brukbart i forhold til hvordan det var før.

Husk å bruke den fast tidlig om morgenen for å ikke rote til døgnrytmen.

Lenke til kommentar
vidor skrev (23 minutter siden):

Det som er det viktige med slike løsninger er at de har nok lys. Derfor er det smart å gå for noe slikt du har plukket ut som har litt størrelse. Prismessig er det jo brukbart i forhold til hvordan det var før.

Husk å bruke den fast tidlig om morgenen for å ikke rote til døgnrytmen.

Ja denne jeg fant ses kjekk ut, skal se om jeg finner noe anmeldelse av denne i morgen.

Lysmessig leverer den nok, da den kan justeres 2000 - 12000 lux, ønsker heller ikke for mye lys, da jeg plages av lyssensibilitet og migrene med for sterk og mye lys overtid. Samt denne har timer 15/30/45/60, perfekt stille inn kvarter på morgenkvisten. Størrelsemessig ønsker jeg heller ikke en svær lampe, men en liten praksis som kan settes diskre vekk, men samtidig må det være størrelse nok til at den er funksjonell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...