Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Støy fra vifteovn, er dette noe å klage på?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen andres innspill på om det er jeg som er urimelig eller ikke. 

For et par uker siden kjøpte jeg en vifteovn. Da jeg fikk den levert la jeg merke til at esken hadde en stor bulk i siden. Ovnen så helt fin ut, men da jeg testet den laget viften en skikkelig ulyd. Jeg sendte den i retur og ba om en ny. 

I dag satte jeg opp den nye. Ingen indikasjon på skade denne gangen, men viften er like bråkete... 

På videoen har jeg prøvd å fange opp hva jeg mener. De første sekundene er bare vifta som blåser, det er forventet og helt greit. Etter ca. 10 sekunder i videoen kommer det til en ekstra lyd, en mer dirrende lyd. Vibrasjon? Løs vifte? Jeg vet ikke. Det er denne jeg reagerer på. 

I produktbeskrivelsen står det "100% lydløs", det var litt derfor jeg gikk for denne. Blåselyd ville jeg vært ok med, men jeg sliter litt med denne tilleggslyden.

Er det bare jeg som er skikkelig pirkete nå? Ville du klaget på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (55 minutter siden):

Jeg trenger noen andres innspill på om det er jeg som er urimelig eller ikke. 

For et par uker siden kjøpte jeg en vifteovn. Da jeg fikk den levert la jeg merke til at esken hadde en stor bulk i siden. Ovnen så helt fin ut, men da jeg testet den laget viften en skikkelig ulyd. Jeg sendte den i retur og ba om en ny. 

I dag satte jeg opp den nye. Ingen indikasjon på skade denne gangen, men viften er like bråkete... 

På videoen har jeg prøvd å fange opp hva jeg mener. De første sekundene er bare vifta som blåser, det er forventet og helt greit. Etter ca. 10 sekunder i videoen kommer det til en ekstra lyd, en mer dirrende lyd. Vibrasjon? Løs vifte? Jeg vet ikke. Det er denne jeg reagerer på. 

I produktbeskrivelsen står det "100% lydløs", det var litt derfor jeg gikk for denne. Blåselyd ville jeg vært ok med, men jeg sliter litt med denne tilleggslyden.

Er det bare jeg som er skikkelig pirkete nå? Ville du klaget på dette?

Høres ut som en ubalanse i viftebladet. Kan være at den snerter kanalen med et av bladene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...