Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjønnssykdommer - angst


Gjest 464e6...8a1

Anbefalte innlegg

Gjest 464e6...8a1

Vært på guttetur i utlandet. Møtte selvfølgelig en jentegjeng der fra sør armerika. Etter en god del drikke førte det ene til det andre og kondom etc ble glemt. I ettertid sitter jeg med angst for å ha blitt smittet med noe. Er i all hovedsak HIV jeg er mest redd for. Venter et par uker til før jeg sjekker meg, da det her skjedde for et par dager siden. 

 

Er sannsynligheten stor for å dra på seg HIV? var i all hovedsak oppgående jenter - men man vet jo aldri... 

 

Anonymous poster hash: 464e6...8a1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 464e6...8a1
Skandinav skrev (2 minutter siden):

I 2019 var det i Søramerika omtrent 1-3 kvinner av 1000 som hadde HIV. Flest i Peru, minst i Chile.

Prosentuell risiko for å bli smittet med HIV ved vaginalt samleie uten kondom, er avhengig av så mange faktorer at det ikke finnes noen signifikant statistikk å gjengi.

Takker for svar. Denne jentegjengen var fra Colombia. Sånn sett er jo sannsynligheten liten når det er 2-3 stk per 1000. Spørsmålet er bare hvor stor sannsynlighet det er om det ikke har vært noe sår etc. Leser mye om at det er nærmest umulig for en mann å få det når man har sex med en dame som er hiv +. Er værre dersom det er mann og mann og at det i all hovedsak er der det smitter - stemmer dette eller er det bare svada.

Anonymous poster hash: 464e6...8a1

Lenke til kommentar
Sitat

Hvis du har hatt samleie med en person som har hiv er det viktig at du tar kontakt med lege raskt. Det finnes forebyggende behandling som kan beskytte en mot sykdom dersom man kommer tidlig til. Du kan lese mer om hiv og hvordan det smitter og behandles i denne artikkelen fra Helsenorge.

https://www.helsenorge.no/sykdom/hiv-og-aids/symptomer-og-forlop/#smittsomhet-og-inkubasjonstid

 

Funnet på nettet

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...