Gå til innhold

Ofre hater andre ofre


Anbefalte innlegg

Dersom du blir et offer for et eller annet og det blir kjent for andre, da vil andre ofre hate deg fordi du fungerer som en påminnelse for deres eget offerskap og den "straff" de måtte gå gjennom.

Jo større offer du er, jo mer vil de hate deg. Og dersom du blir et så stort offer at det karakteriseres for "Stort offer" da kommer de til å bli super illsint på deg og det vil straffe seg.

Dersom du blir et offer foran et av de andre ofrene, da går de mot deg med fast bestemthet om å påføre smerter på deg og de kommer til å gå "rett på sak" med ekstremt sinne.

Det er dette som er den gudelige rettferdighetsfølelse som alle er skapt med, at alle skal bli behandlet likt, eller det er det de mener.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer en tid hvor prosessen roer ned og de mener at du har gått gjennom nok "tortur", og da kommer perioden hvor de likestiller deg med de andre, og da må du ikke hevde deg over dem, for da kommer torturen tilbake igjen.

Dersom du vellykket klarer å hevde deg over dem, da blir ditt offerskap til et våpen som de vil bruke permanent mot deg.

Dersom du ikke klarer å hevde deg over dem, at du faller på deres side, da kan det hende de ikke flår deg den dagen. Du er blitt til verktøyet som skal hjelpe DEM opp til nye høyder.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar

Jeg synes du er både vis og refererer mine ord spesifikt, du har uttalt deg klokt før diskusjonen har begynt. Jeg ønsker ikke å komme med noen eksempler men er mer interessert i å dele filosofien. Du kan kalle det for preik hvis du vil, men jeg lytter mer enn gjerne på andres meninger.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar

Det er en annen ting óg som bør være relevant i denne sammenheng.

En reaksjon på grov urett må også sees i sammenheng med hvor mye publisitet det får i ettertid. Ref. hva IS gjorde med sine ofre, ved å legge ut de mest grusomme bilder for hele verden sine øyne - eller om det er snakk om en intern stridighet i ettellerannet ukjent kriminelt miljø i en favela i et land langt langt borte som vi normalt ikke relaterer oss til så lett. Gjerne en ting i mellom disse ytterpunktene.

Det er naturlig å anta at en reaksjon fra omverdenen generelt og enkeltindivider vil være svært avhengig av hvor på denne skalaen en slik hendelse treffer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...