Gå til innhold

Mudern vil ha smart/pulsklokke


Anbefalte innlegg

Hei😀

Min mor er i slutten av 60 årene, men er veldig aktiv. Hun går daglig lange turer og ønsker derfor en klokke, enten smart eller puls. MEN, hun ønsker å legge iPhonen hjemme, og at den skal kunne være istand til å ringes med. Er det kun iwatch som gjelder da?

Isåfall hvilken versjon kan hun klare seg med osv?

Hun vil ha: puls, telefonfunksjon, skritteller, gps, og det er vel det jeg kommer på i farten.

Noen som kan hjelpe?

Takk😀

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rakk1 skrev (4 timer siden):

…hun ønsker å legge iPhonen hjemme, og at den skal kunne være istand til å ringes med. Er det kun iwatch som gjelder da?

De fleste klokker med eSIM gjør nytten. Funksjoner og pris avgjør valget. Hvis hun har iPhone, er Apple Watch et godt valg. Sjekk også bruktmarkedet, masse på Finn.no.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
Bytex skrev (Akkurat nå):

Tror vel alle smartklokkene har mulighet til å svare anrop etc. Du får nok ikke sendt tekstmeldinger med dem (pga for liten plass til tastatur på skjermen), men kan lese meldinger.

Finnes MASSE som er flere tusen kroner billigere enn apple watch.

Som kan ringes med?

Jeg kan ingenting om dette, så kanskje et fint spørsmål

Lenke til kommentar
Bytex skrev (16 minutter siden):

Finnes MASSE som er flere tusen kroner billigere enn apple watch.

Og som er betydelig mindre brukervennlig enn Apple Watch. Fordelen med Apple Watch er at det er samme økosystem og funker ut av boksen. Og Apple Watch er jo ikke skitdyrt heller. Nyeste modell koster 5,5k, så enormt mange tusen kroner billigere finnes neppe.

rakk1 skrev (17 minutter siden):

Som kan ringes med?

Jeg kan ingenting om dette, så kanskje et fint spørsmål

Jeg ville gått for Apple Watch hvis hun har iPhone allerede. Kan ringes med og prater veldig godt med telefonen hun har allerede. Kona mi gikk fra pulsklokke av annet merke til Apple Watch for 1 år siden og bruken har gått til værs. Hun er ikke spesielt teknisk interessert, men Apple Watch bare funker og snakker automagisk med telefonen. Tror det er enkleste utvei hvertfall. Konkurrentene er veldig bra, men det er nok på ting som kommer langt nede på lista for en 60-åring. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...