Gå til innhold

Kredittkort med ApplePay-funksjonalitet - tips for å unngå storbankers teknologirestriksjon!


Anterialis

Anbefalte innlegg

Hei,

som DnB-kunde har jeg et ambivalent forhold til banken min. Bla. er det frustrerende at de hindrer teknologier som gjør hverdagen enklere, som ApplePay. Jeg har svelget denne kamelen, men har nå funnet ut hvordan jeg får løst dette problemet og ønsker å dele dette med dere andre med kundeforhold i bank som ikke aksepterer ApplePay. Mange av dere vet nok dette allerede, men for de av dere som ikke gjør det:

Løsning 1, "Curve"
Curve kredittkort er en løsning som lar deg belaste DnB (eller andre kredittkort) kredittkort med ApplePay. Det fungerer meget enkelt, jeg satt opp alt i går på 20 minutter og betalte med Apple Pay (DnB MasterCard) i butikken rett i etterkant. Dette er ikke ment som reklame selv om det kan virke slik, jeg ønsker kun å komme med et velment tips for de i samme båt som meg.

Det skal sies at jeg kan lite om teknologien og hvordan det egentlig fungerer. Mer kan leses fra forskjellige kilder under. 

(SAS) American express
Dette er en løsning jeg ikke har forsøkt selv, men vil tro at fungerer. Et abonnement på 0 kr/mnd (SAS Amex Classic) gir det ApplePay, pluss noen ekstra fordeler som opptjening av Eurobonuspoeng (10p pr. 100kr brukt) samt 2 for 1 reiser x 1 årlig (i praksis betyr vel dette at du betaler halvparten av poengene reisen egentlig koster). 

Spørsmål

  1. Jeg forsøker å forstå hvordan Curve tjener penger. Jeg har lest at de tar seg litt betalt når det veksles valuta (eg. betaler med kortet i utlandet), men jeg har ikke klart å se om de tar penger ved vanlige transaksjoner i Norge. Jeg tror ikke de gjør det, er det noen som vet?
  2. Noen med American express erfaringer? Jeg tror det er få steder (i Norge) som aksepterer American Express på kortterminalen, men denne begrensningen forbigås vel når man bruker ApplePay.

Kilder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
John-B skrev (8 minutter siden):

Hvorfor bruker du ikke heller tiden din på å bytte bank?

Godt spørsmål. Kortversjonen er at fordelene totalt sett veier opp for alle ulempene.. Men det nærmer seg 50/50.

 

differensialsperre skrev (12 minutter siden):

Hva er greia med Amex fremfor hvilket som helst annet kredittkort med Apple Pay-støtte?

Tanken her var oppsamling av Eurobonuspoeng. Du har jo helt rett i at flere kortutstedere tilbyr ApplePay, eg. NorwegianBank, re:member etc. Har du spesifikke grunner til å anbefale andre kort hører jeg gjerne dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...