Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

gressklipper går ikke automatisk fremover


stamkunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (34 minutter siden):

Nei.

Izy er navnet på en serie klippere i den rimeligere enden av skalaen til Honda. Disse har ganske enkle girkasser og det er stort sett å sjekke at drivreima og wiren for drift er i orden.

Kjennes wiren for drift normal?

Hva er den fullstendige modellbetegnelsen på klipperen (f.eks. HRG465C SDE)? Det står på et klistremerke på karosseriet rett foran det svarte dekselet for oppsamleren.

 

da må jeg se enda nærmere om jeg finner akkurat den benevnelsen i morgen. Takk for informasjon. 

Men jeg kom over noen youtube klipp som egentlig bidratt til å finne ut hvor selve drivreimen er. Så jeg tolker som at den har hoppet av eller røket. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
mobile999 skrev (9 minutter siden):

Du skal kunne se drivreima med en gang du vipper klipperen på siden:

https://youtu.be/ewLNDyj7Pe0?t=94

Er den ikke der på din klipper?

mange takk, dette er helt unik beskrivelse du kommer med. Skal undersøke dette igjen i morgen, og ser jeg kan vippe den ene retningen uten at det skal læke ut bensin. 

Tviler at reimen er der. Men skal sjekke det igjen i morgen. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (7 timer siden):

Det er bra du har funnet problemet.

Fikk du løst det?

jepp, jeg har fått løst problematikken. Siden jeg hadde snudd gressklipperen så har jeg ikke testet den i gang, siden jeg ville vente med at oljen får synke på plass igjen der den skal være. Men skal teste den i dag. 

Problematikken var at reimen hadde hoppet av. Og jeg var på vei til å demontere "bunnplaten", men så oppdaget jeg et lite hull hvor jeg egentlig kunne sette inn handa, på den andre siden av reimen, og satte den rundt "kan ikke ordet på det" og fikk reimen på andre siden i "sporet", så nå er dem festet på begge sider. Jeg ser for meg årsak til at den kan ha hoppet av. 

Men ville aldri klart dette uten deres hjelp!!! 

Derfor stor takk til dere. 

👍

 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (5 timer siden):

Sjekk oljenivået. Peilepinnen skal ikke(!) skrus inn ved sjekking av oljenivået på den motoren.

Gressklipperen går nå av egen kraft. Sjekket gressklipperen fysisk i dag, så da er det godt at jeg kan med god samvittighet kan kjøre den i garasjen for vinteren. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...