Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilsteroe


Larsensmekk

Anbefalte innlegg

Heisann. 
Driver å installerer subb i min 118D E87 Facelift.
denne har standard stereo anlegg med subber under setene foran(?). 
her er mitt problem. Jeg får ikke lyd til sub. 
jeg har feilsøkt veldig mye og problemet ligger ikke i remote kabel eller strøm kablene. Dette har jeg testet mye. 
Problemet er enten high level til phono adapter eller forsterker men jeg trenger litt hjelp her.
Jeg har testa alt føler jeg nå men får fortsatt ikke lyd. Lyd henter jeg fra høyttalere i dørkarmen i bagasjen.

Jeg har testet subben i en annen bil og den funket der. Forsterkeren skrur seg av og på når den skal, dvs lyset lyser når det skal og lyser ikke når radioen er av.
 

jeg har prøvd å koble alle fire phono overgangene på alle 8 forskjellige utganger(+ og - da) uten noe hell. Jeg har prøvd også å bare for morroskyld snu på phono overgang kablene så minus på pluss, ingen lyd. Jeg har bytta rca/phono kabel. Jeg har skrud på alle mulige knapper på forsterker og testa alle mulige variasjoner.
Jeg har testet med kun 2 kabler, altså kun en minus og pluss (kun dette som har fungert i de to andre bilene jeg har gjort dette i) og også testa å snu på de som nevnt over. 
Er det noe mer jeg kunne ha testa? Jeg har selvfølgelig ohm’et alle kabler, INGEN BRUDD på noen kabler(phono, remote, strøm eller gnd). 
Skjønner ikke bæret, aldri vært borti dette før. Lurer på om det er noe feil med adapteret? Har jo bytterett på den så det er ikke umulig å bytte den heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut av det, hadde koblet feil fra forsterker til høyttaler😅

Opelduude skrev (4 timer siden):

Lenge siden jeg har drevet noe særlig med dette, men hva slags høy-lav adapter har du? Kan jo hende at denne må ha ekstern styrestrøm? Er det noen indikasjon på at den er påskrudd når den egentlig skal motta signaler? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...