Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva gjør man om man er feildiagnostisert med autisme, men har k-ptsd?


Gjest 698fa...d92

Anbefalte innlegg

Gjest 698fa...d92

Jeg ble utredet for autisme i voksen alder, men tok samtidig opp om jeg kunne ha k-ptsd. Dette ble ikke funnet ut av eller tatt seriøst. 

Istedenfor å få hjelp med de tingene jeg sliter med rundt autismen, som har hindret meg i å leve normalt, ble jeg overkjørt og presset på en støttekontakt. Jeg sa ifra om at jeg ville ha hjelp med de tingene jeg sliter med og trengte ingen støttekontakt. Behandler ble sint og presset det igjennom og jeg fikk aldri godkjent avsluttende epikrise. 

Jeg sliter mye med angst og har problemer med å si ifra pga jeg er redd for sinte mennesker pga k-ptsd, så når dette skjer faller jeg langt ned og trekker meg inn i meg selv. 

Hvordan skal jeg ordne opp i dette? Fastlegen vil ikke høre, støttekontakt i kommunen vil ikke høre, og alle henger seg opp i det hun skriver om at det ikke er hensiktsmessig med mer behandling og at jeg må ha støttekontakt. 

Jeg klarer meg selv og har ikke behov støttekontakt, men sliter med k ptsd og trenger behandling før jeg kan begynne på livet. 

Alt går imot meg og jeg befinner meg i et mørke. 

Anonymous poster hash: 698fa...d92

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Guest 698fa...d92 said:

Kan de hjelpe meg? 

Anonymous poster hash: 698fa...d92

Kanskje, du får ringe og snakke litt med de, de skal i utgangspunktet fungere som en slags tillitsvalgt på vegne av pasienten.

Fra siden deres:

Slik kan vi hjelpe deg

  • Vi avklarer og svarer på generelle spørsmål om helsetjenester.
  • Vi tar imot informasjon om opplevelser du har hatt i møte med helsetjenesten.
  • Vi gir råd og veiledning om dine rettigheter.
  • Hvis du vil være anonym, registrerer vi ikke noe kontaktinformasjon om deg.
  • Vi informerer om fremgangsmåte ved søknad og klage, og kan hjelpe deg med å skrive klage.
  • Vi kan møte helsepersonell og saksbehandlere sammen med deg for å få svar på spørsmål om saken din.
  • Vi forklarer deg hva du kan gjøre om du har fått en pasientskade.
  • Vi informerer om hvor du kan henvende deg videre.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest 698fa...d92
Brother Ursus skrev (På 7.9.2023 den 4:52 AM):

De to tilstandene har enkelte, overfladiske likheter, men det skulle ikke gå an for en garvet psykolog å ta feil av dem.

Hvor mange timer har du hatt med psylolog?

Ble utredet på DPS av en psykiater som ikke kunne så mye om dette, men som forhørte seg med en spesialist jeg aldri møtte. 

Møttes ca 1 gang i uka over 2-3 mnd, men testen ble aldri fullført for psykiateren syns jeg brukte så lang tid på å svare. 

Jeg tok også opp dette med kptsd, men ble ikke tatt alvorlig. 

Anonymous poster hash: 698fa...d92

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...