Gå til innhold

Ting som er så positivt at det ikke går ann.


Anbefalte innlegg

Tenkte at her kan det være det motsatte av denne tråden "Ting som irriterer så grenseløst."

 

Jeg så i etter tid at denne er nesten identisk med denne her. 😑 😐 

 

Men for å få denne tråden til å skille seg litt ut, da spør jeg, er det noe ting som gjør deg overlykkelig i timevis eventuelt dagevis? 

 

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke jeg har følt meg kontinuerlig overlykkelig i flere timer, det må i så fall være konsekvensen av et eller annet rusmiddel. 

Det som gjør meg lykkelig over lengre tid er å leve på en måte som passer med mine indre verdier. Jeg sluttet for eksempel helt å drikke for 6 uker siden, det fortsetter å gi meg glede. Men jeg tenker jo ikke på det hele tiden. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (13 minutter siden):

En kveite middag eller en annen god, gjerne eksotisk middag, så er jeg i himmelen.

Jeg brukte også verdens farligste rusmiddel litt 15 år siden. Svært glad nå for at det ikke ble en del av livet mitt.

Bra, veldig bra. Avhengighet er et fengsel ingen fortjener å sitte i, uansett rusmiddel og uansett alvorlighetsgrad. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Krøvel Vellevoll skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke jeg har følt meg kontinuerlig overlykkelig i flere timer, det må i så fall være konsekvensen av et eller annet rusmiddel. 

Det som gjør meg lykkelig over lengre tid er å leve på en måte som passer med mine indre verdier. Jeg sluttet for eksempel helt å drikke for 6 uker siden, det fortsetter å gi meg glede. Men jeg tenker jo ikke på det hele tiden. 

Selv om du ikke tenker paa det, saa er du i ferd med aa bli nykter.

Det kan nesten vaere en rus i seg selv, naar man ikke er vant til det.

Slippe aa jevnlig, bli tappet, for energi. Kjenne seg sterk, baade fysisk og psykisk.

Har du lett for aa le, for tiden?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (59 minutter siden):

Selv om du ikke tenker paa det, saa er du i ferd med aa bli nykter.

Det kan nesten vaere en rus i seg selv, naar man ikke er vant til det.

Slippe aa jevnlig, bli tappet, for energi. Kjenne seg sterk, baade fysisk og psykisk.

Har du lett for aa le, for tiden?

Ja, heldigvis, jeg er glad og fornøyd mesteparten av tiden. Men jeg var ikke den som satt dypest i det. Jeg drakk som regel en gang i uka, av og til to, og det hadde ikke en enorm konsekvens på mitt liv og min kortsiktige helse. Allikevel, jeg slet med å la være å drikke selv om jeg lovte meg det, og hvis jeg begynte å drikke hadde jeg ikke full kontroll på hvor mye det ble. Til slutt kunne jeg drikke 8 halvlitere og et par glass whiskey på en kveld uten å bli altfor full, og hjernen min ville stadig ha mer. For å kunne bli en bedre versjon av meg selv måtte drikkingen bort, og jeg savner det overhodet ikke.

Takk som spør, det var hyggelig. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Krøvel Vellevoll skrev (4 minutter siden):

Ja, heldigvis, jeg er glad og fornøyd mesteparten av tiden. Men jeg var ikke den som satt dypest i det. Jeg drakk som regel en gang i uka, av og til to, og det hadde ikke en enorm konsekvens på mitt liv og min kortsiktige helse. Allikevel, jeg slet med å la være å drikke selv om jeg lovte meg det, og hvis jeg begynte å drikke hadde jeg ikke full kontroll på hvor mye det ble. Til slutt kunne jeg drikke 8 halvlitere og et par glass whiskey på en kveld uten å bli altfor full, og hjernen min ville stadig ha mer. For å kunne bli en bedre versjon av meg selv måtte drikkingen bort, og jeg savner det overhodet ikke.

Takk som spør, det var hyggelig. 

Ser ut som du forsto, at jeg ikke stemplet deg som dranker, men tenkte vel, det du beskriver, en som slipper seg loes, naar han har fri dagen etterpaa.

To dager i uken, i helgen, er grei den, da klarer du jo, sann noenlunde og restituere deg til fredagen igjen.

Men dette suger deg for energi.

Gir du kroppen og sinnet, fred en stund, gjoer det veldig godt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...