Gå til innhold

Beste app for lydbøker


Anbefalte innlegg

Har en jobb hvor jeg har muligheten til å gjøre alt jeg skal uten å måtte fokusere så veldig mye.

Har så langt stort sett så langt hørt på podcaster, veldig begeistret for alt av alt av Mike Duncan og andre som lager serier som tar for seg brede historiske begivenheter og som gjerne varer i titalls/hundrevis av timer. 

Det finnes veldig mange bøker jeg har lyst til å få med meg men er litt nølende da det virker som om de fleste apper tvinger deg til å kjøpe hver enkelt bok. 

Min personlige subjektive mening er at biblioteker burde i samarbeid med NRK tilby lydbøker i fil-format da dette er en mye mer tilgjengelig og moderne måte å fordøye litteratur på, men dette er en digresjon.

Finnes det noen gode abonnement-baserte apper for litteratur? Hvilke apper for lydbøker vil dere anbefale? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mye forskjellig der ute, så kommer litt anpå hvem som har bøkene du vil høre. 

Vil anbefale deg å begynne med BookBites. Appen knyttes opp mot lånekort hos biblioteket ditt, og du kan låne lydbøker gratis derfra. 

Storytel har jeg og brukt en del, grei app, og godt utvalg. 

Fabel virker ganske lik storytel, men litt rimeligere.

Lenke til kommentar
Zash skrev (8 minutter siden):

Det finnes mye forskjellig der ute, så kommer litt anpå hvem som har bøkene du vil høre. 

Vil anbefale deg å begynne med BookBites. Appen knyttes opp mot lånekort hos biblioteket ditt, og du kan låne lydbøker gratis derfra. 

Storytel har jeg og brukt en del, grei app, og godt utvalg. 

Fabel virker ganske lik storytel, men litt rimeligere.

Hvordan er utvalget på disse to? slet litt med å finne fram via nettsidene. 

Kommer til å jobbe mye overtid over de neste ukene og er i første omgang giret på å tråle meg igjennom alle de mest kjente framtidsdystopi bøkene jeg ikke har lest ennå.

Tenker da Atlas Shrugged, 1984, Fahrenheit 451, Brave new world, The handmaid's tale, A clockwork orange, The road, Parable of the sower, we av Yevgeny Zamyatin, Never Let Me Go av Kazuo Ishiguro, The Dispossessed av Ursula K. Le Guin, Station Eleven av Emily St. John Mandel.

Er også interessert i Dostojevskij sine romaner, og non-fiction fra Jung og Trotsky og hele The History of the Decline and Fall of the Roman Empire av Edward Gibbon, er glad i podcasten til Tom Holland å kunne også tenkt meg hørt på bøkene hans. 

Også interessert i historie, føler jeg har en viss oversikt over europeisk og forasiatisk historie fra starten av dokumentert gresk historie og fram til renessansen, men når det gjelder andre tidsperioder og regioner er det mer sporadisk, så historisk faglitteratur er også av interesse. 

Leste en del Krim/spenningsromaner (Type Stieg Larsson, Jo Nesbø, Tom Kristensen, Jens Lapidus osv.) som tenåring men synes ikke det er særlig spennende lengre. Når jeg skal drone gjennom dobbelskift på jobb oppleves det som om tiden går raskest når jeg hører på noe passe tørt på 1.3-1.5 hastighet.

Har du erfaringer med for eks. Audible, Scribd, Storytel?  

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (24 minutter siden):

Audible funker bra hvis man liker å høre på engelske lydbøker, ikke supermye norsk der. Må bare bruke sample funksjonen for å høre om ting er i god kvalitet. Noen bøker har dårlig innspilling.

Er det sånn at Audible + gir en kurert liste over tilgjengelige bøker per måned? hvordan er utvalget der? ikke så interessert i norske ting. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...