Gå til innhold

Eksisterer det noen bluetooth headset til mobil som ikke er helt elendig?


John-B

Anbefalte innlegg

Trenger nytt headset til en Android telefon. Dvs, en propp i øret, som har skikkelig lyd på mikrofonen, og tåler et lite vindpust uten at det høres ut som en eksplosjon.

Har mest erfaring med Plantronics, som vel er blant de dyreste, men kvaliteten er helt ubrukelig. Har bare hatt proplemer med de. Er ikke telefonen, har prøvd forskjellige telefoner. En gjenganger er at lyden plutselig blir til robotstemmer.

Virker som utvalget headset er veldig lite, og ingen virkelig anerkjente produsenter lager dette? Når jeg ser på kundeanmeldelser er det gjennomgående elendige anmeldelser på det meste.

Kan det hende at kvaliteten er bedre på dedikerte musikk-headset, selv om en da betaler en drøy pris for musikk/støydempingsegenskapene?

Endret av John-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utan at eg har konkrete forslag så er det ein heilt klar samanheng mellom pris, størrelse og kvalitet.

Mange handsfree-set er laga for å være små og billige, og med lydkvalitet som er god nok for tale.
Typisk vil slike propper ha lite optimal mikrofonplassering sidan proppa nødvendigvis må være i øyret og langt frå munnen.

Om du ser kva dei bruker på call-senter og liknande så brukar ein der headphonesett som liknar meir på gameroppsett med store klokker til kvart øyre, brei hovudbøyle for komfort, og mikron på ei lang arm heilt fram til munnvika, ofte også med ei skumgummipropp på mikrofonen for å dempe lyden av vind og pust. Men eg forstå sjølvsagt at det ikkje er heilt optimalt med noko så stort som vanleg handsfree.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...