Gå til innhold

Hva har jeg skrevet under på?


Gjest 5766d...0ff

Anbefalte innlegg

Gjest 5766d...0ff

Skifteavtale står det på ett ark jeg har skrevet under  på "det som er igjen etter salg av leiligheten når lånet er betalt,tilfaller dette meg(min x)Etter enighet mellom oss begge på dette,samt bilen.Så skrev jeg også under på å betale barnebidrag 3000 i mnd for vår datter og det til endt skolegang inkl.videregående skole(Siden datteren bor hoss han),er disse papirene gyldige?Nå leier jeg i kollektiv bare fordi jeg har ikke råd til noe annet.Jeg er ufør og over 50 samt han har tatt fra felles konto så mine arvepenger er gone,men han sier han skal betale dem tilbake.Nå utenom det skriftlige har han lovet meg 350.000 når leiligheten er solgt muntlig.Nå er jeg bare livredd å bli uvenn med han også men han har brukt av mine penger å jeg vet att jeg har krav på halvparten.Han har alltid vært snill mot meg og jeg han,men nå vet jeg att framover vil ikke han bli min venn mer,da blir det "Kansje" nye økonomiske problemer og vanskeligt å se min datter??Jeg er så redd å sover ikke godt om natta,så hva kan jeg gjøre da?

Anonymous poster hash: 5766d...0ff

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare har uføretrygd som inntekt, så bør du bruke bidragskalkulatoren for å se om ikke du bør få redusert barnebidraget.

https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?27

Du kan be NAV fastsette barnebidraget.

Jeg er redd du blir lurt, hva han muntlig lover deg av penger er vanskelig å bevise, så prøv å skaffe bevis for det f.eks. via mail eller sms, opptak av en samtale e.l.   Det gjelder både etter salg av bolig og tilbakebetaling av penger han har tatt/fått av deg.  Å ha arv på en felleskonto er dumt, men det er litt seint å være etterpåklok (håper  andre ikke gjør samme tabba).

Det er viktig å aldri skrive under på noe man ikke vet helt sikkert hva er.

Du bør få en gjennomgang av situasjonen din både med NAV ang. Barnebidraget  og kanskje en gratistime/vurdering hos en advokat.

 

 

 

 

 

Endret av Gufi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mange røde flagg. Har dere vært til mekling? Det skal dere for å avgjøre samvær. Ta opp økonomi med NAV, de kan hjelpe deg. Og for all del bruk noen tusen på en advokat for å gå igjennom det du har signert, det høres ut som han satser på å loppe deg for alt du har. Å overføre arven din tar 10 minutter. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...