Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor man man få hjelp for vonde sener?


RaymondK

Anbefalte innlegg

Har i snart et år plagdes med noe inni albuen som gjør vondt hvis jeg prøver å utføre fleksjon med motstand.

Vært hos osteopat, massør, lege. Prøvd å la armen være helt i fred, trene med lav vekt, trent til smertepunktet. Tatt kollagentilskudd, èn runde med BPC157, men kan egentlig ikke si at jeg merker mye forskjell. Kjenner at jeg skulle kunne betalt godt for å bli kvitt problemet. Hva det nå enn er :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RaymondK skrev (På 10.8.2023 den 20.23):

Har i snart et år plagdes med noe inni albuen som gjør vondt hvis jeg prøver å utføre fleksjon med motstand.

Vært hos osteopat, massør, lege. Prøvd å la armen være helt i fred, trene med lav vekt, trent til smertepunktet. Tatt kollagentilskudd, èn runde med BPC157, men kan egentlig ikke si at jeg merker mye forskjell. Kjenner at jeg skulle kunne betalt godt for å bli kvitt problemet. Hva det nå enn er :)

Høres ut som golf-albue. Golf-albue er senebetennelse på innsiden av albuen mens tennis-albue er på utsiden. Hvis det er golf-albue så er bicepscurl med vri og bicepscurl med stang helt uaktuellt og vil gjøre problemene værre. Det som etterhvert er aktuell trening kan være moderate hammercurls. Første bud vil uansett være avlastning og eventuellt medisinering med NSAID's som diklofenak eller ibuprofen for å få ned betennelsen, deretter vil det være aktuellt med bevegelsestrening og lett motstandstrening.

Lenke til kommentar

Er en slik betennelse så liten at man ikke merker den på utsiden? Er ingen hevelse, varme, rødhet eller andre ting som man gjerne forbinder med betennelse. Hindrer betennelsen restituering?

On 8/11/2023 at 12:12 AM, aklla said:

Sjekk ut trykkbølgebehandling?
Har selv god erfaring med det på lignende problemer..

Ja kanskje det! Hadde mange sessions med det for 8-9 år tilbake, da jeg hadde lignende symptomer i armen. Men da var det nok en liten avriving inni der. Problemene startet etter en akutt hendelse der armen løftet en svær torsk :) Denne gangen var det bare plutselig der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...