Gå til innhold

Erfaringer med lånehaier


Anbefalte innlegg

Litt på siden av samfunnet, men likevel et samfunnsområde jeg er nysgjerrig på. Det knytter seg spesifikt til en kompis som fikk besøk av en torpedo som skulle kreve inn penger av hans leietaker. Slik jeg forstod det den gang, hadde denne leietakeren lånt penger av en som kjente til et shady miljø, og noen derfra overtok da lånet og kom for å drive det inn på sin egen måte. Det hadde vært interessant å høre fra noen som har egne erfaringer med å bli utsatt for slikt, eller kjennskap til hvordan opplegget kan fungere. Jeg lurer spesielt på om det opereres med noen slags regler, slik at det er mulig å komme med innvendinger. Ellers kunne man jo tenke seg at det blir overtatt fiktive lån, som drives inn uten (i mangel på bedre ord) tvangsgrunnlag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, bobloblaw said:

Litt på siden av samfunnet, men likevel et samfunnsområde jeg er nysgjerrig på. Det knytter seg spesifikt til en kompis som fikk besøk av en torpedo som skulle kreve inn penger av hans leietaker. Slik jeg forstod det den gang, hadde denne leietakeren lånt penger av en som kjente til et shady miljø, og noen derfra overtok da lånet og kom for å drive det inn på sin egen måte. Det hadde vært interessant å høre fra noen som har egne erfaringer med å bli utsatt for slikt, eller kjennskap til hvordan opplegget kan fungere. Jeg lurer spesielt på om det opereres med noen slags regler, slik at det er mulig å komme med innvendinger. Ellers kunne man jo tenke seg at det blir overtatt fiktive lån, som drives inn uten (i mangel på bedre ord) tvangsgrunnlag

? Din venn leier altså ut leilighet til en fyr som skylder noen penger til folk i "shady miljø". Og denne "torpedoen" ville at din venn skulle dekke for hans leieboer? 

Innvendinger her er politiet.. men alt høres bare merkelig ut. Selv "shady miljøer" går ikke rundt å krever inn penger av tilfeldige mennesker (tilfeldig utleier) for andres lån. Enten er vennen din involvert på en eller annen måte eller så ville "torpedoen" bare vite hvor leieboeren var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...