Gå til innhold

"Vennligst sett inn en disk i USB-stasjonen (E:)"


Anbefalte innlegg

En USB minnepinne jeg har brukt mye gir denne feilmelding. Feilmeldingen kommer på alle USB-porter og flere ulike datamaskiner.

Det finnes mange forslag til løsning, men ingen nevner det som er mitt problem: datamaskinen blokkeres. Ingen andre funksjoner eller programmer kan åpnes og brukes. Meldingen forsvinner fra skjermen når jeg klikker "avbryt", men bare et lite øyeblikk. Filutforsker er åpen i et utall vinduer. Fjerner jeg minnepinnen fra USB-porten, fungerer maskinen helt normalt

Må jeg bare kaste minnepinnen og alt innhold?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dessverre slik at minnepinner har kort levetid, spesielt om de blir brukt mye. Hvilket format er den formatert i? Fat32? Exfat? NTFS? 

 Er det Fat32 eller Exfat kan du som et siste forsøk laste ned Linux Mint iso https://linuxmint.com/download.php

Brenn iso over til en ledig minnepinne du har liggende og start Linux Mint i Live modus, her trenger du ikke innstallere noe, du bare starter opp Mint i live modus, så plugger du inn den problematiske usbpinnen, sjekk om du får tilgang til filene eller om du får feilmelding. Får du feilmelding i Linux Mint, så er nok minnepinnen død.

Endret av Sidekick
Lenke til kommentar

Nå har jeg skaffet SanDisk 64GB minnepinne og er klar til å brenne linuxmint. Den må formatteres og er skrivebeskyttet.

Det skal jeg nok fikse, men kan ikke huske tidligere å ha sett en stor "grunnleggende partisjon" RAW på hele 2,81 GB, av de 64 GB. Hva er det? Kan den reduseres, slettes?

Lenke til kommentar

...jeg har heller aldri sett RAW fil på minnepinne, som opptar så mye plass. 

Jeg brukte balenaEtcher til å brenne ISO-filen. Det mislyktes, fordi disken ikke er formatert, og den kan ikke formateres fordi den er skrivebeskyttet. Det kan jeg nok klare i diskbehandling. Jeg vil prøve å redusere RWA-partisjonen, og fomatere resten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...