DJViking Skrevet 2. august 2023 Rapporter Del Skrevet 2. august 2023 Noen som vet om Panelovn med enten Zigbee, Z-Wave eller Matter? Eneste jeg kan finne er den fra Elektroimportøren: Namron https://www.elektroimportoren.no/?Article=5401395&Event=changemodel I Tek.no sin test av smarte panelovner nevnes det at Mill jobber med støtte for den nye smarthusstandarden Matter. https://www.tek.no/samletest/i/4qXjqR/panelovn-med-wifi-styring Jeg synes Mill har godt design. Ser godt ut, men jeg er ikke interessert i å måtte opprette meg en konto hos Mill for å kunne bruke styringen. I testen til Tek skrev de også at brukerne mistet tilgangen til sin Mill panelovn når Mill sine servere gikk ned. Sitat Denne testen kom i praksis på verst tenkelige tidspunkt for Mill, som hadde et ganske stygt serverutfall midt i testperioden som førte til at mange Mill-kunder måtte koble til ovnene sine helt på nytt. WiFi kunne fungert for meg, men jeg vil ikke måtte opprette konto hos produsenten for å bruke den, samt jeg vil kunne koble panelovnene til en Smart Hub som Homey. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. august 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. august 2023 (endret) Fra Mill Support Sitat Vi jobber nå med å få flyttet alle våre systemer til et nytt plattform. Dette håper vi på å få ferdigstilt innen september i år. Etter dette vil Matter komme på plass, og vi håper på at dette er på plass innen vinter 2023. Sitat Matter-støtte vil komme for alle Generasjon 3-produkter som en oppdatering. Altså til produktene som er i salg nå. Det vil ikke være tilgjengelig for generasjon 1 og 2 ettersom Matter krever at enheten har Bluetooth, som kun generasjon 3 har. Endret 3. august 2023 av DJViking Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 3. august 2023 Rapporter Del Skrevet 3. august 2023 Bare hørt dårlige ting om appen og stabiliteten til Mill ovnene, men de er vel dessverre også det peneste og beste alternativet. Håper de fikser shitten sin, og med Matter skal det vel fungere lokalt uten deres servere 🤞 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. august 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. august 2023 Problemet med Mill var vel Gen1 og Gen2. Fra hva jeg har lest har det blitt bedre med Gen3. Det er uansett ikke bra å være avhengig av produsentens sine servere for at oven skal fungere i et system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå