Gå til innhold

Smart Panelovn: Zigbee, Z-Wave eller Matter


Anbefalte innlegg

Noen som vet om Panelovn med enten Zigbee, Z-Wave eller Matter?

Eneste jeg kan finne er den fra Elektroimportøren: Namron
https://www.elektroimportoren.no/?Article=5401395&Event=changemodel

I Tek.no sin test av smarte panelovner nevnes det at Mill jobber med støtte for den nye smarthusstandarden Matter.
https://www.tek.no/samletest/i/4qXjqR/panelovn-med-wifi-styring

 

Jeg synes Mill har godt design. Ser godt ut, men jeg er ikke interessert i å måtte opprette meg en konto hos Mill for å kunne bruke styringen. I testen til Tek skrev de også at brukerne mistet tilgangen til sin Mill panelovn når Mill sine servere gikk ned.

Sitat

Denne testen kom i praksis på verst tenkelige tidspunkt for Mill, som hadde et ganske stygt serverutfall midt i testperioden som førte til at mange Mill-kunder måtte koble til ovnene sine helt på nytt.

 

WiFi kunne fungert for meg, men jeg vil ikke måtte opprette konto hos produsenten for å bruke den, samt jeg vil kunne koble panelovnene til en Smart Hub som Homey.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Mill Support

Sitat

Vi jobber nå med å få flyttet alle våre systemer til et nytt plattform. Dette håper vi på å få ferdigstilt innen september i år. Etter dette vil Matter komme på plass, og vi håper på at dette er på plass innen vinter 2023. 

Sitat

Matter-støtte vil komme for alle Generasjon 3-produkter som en oppdatering. Altså til produktene som er i salg nå.
 
Det vil ikke være tilgjengelig for generasjon 1 og 2 ettersom Matter krever at enheten har Bluetooth, som kun generasjon 3 har.

 

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...