Gå til innhold

Erfaringer fra Thailand.


aSADAS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har hørt at singapore skal være 'drømmen', men det finnes nok noen gode kjøp i Thailand også.. -jeg var i bangkok for 2 år siden.. der er det bl.a et varesenter som KUN har pc-komponenter.. (dessverre fant ikke jeg dette) .. en kompis var der.. han måtte kysse bakken før han fortsatte.. han var SÅÅ begeistra av det.. :no:

 

skulle ønske jeg hadde funnet det også :(

 

sw er jo schiit-billigt.. men selvsagt..-alt er pirat.

Lenke til kommentar

..ikke så mye erfaringer når det gjelder elektronikk, desverre.. Er ikke så sikker på om det så særlig mye billigere der nede når det gjelder sånn.. Du får kjøpt en bråta med pirat filmer, spill osv der, til en billig penge da ..alt fra screener versjoner, handcam og rett og slett råkopier (komprimert til én plate).. Var der for snart ett år siden; i Phuket.

 

Det som derimot er billig der er klær! ..ca 300 norske for ei fin skjorte og bukse tilsammen.. Så er det litt stas hvis du stikker innom å får deg en skreddersydd dress også.. Når det gjelder klær, så stikker innom "varehus-kjeder", det er der hvor de orginale/kvalitets-varene ligger.. De har ikke så mange merker som vi er vant med her i norden (i hvert fall ikke for meg), men de har mange andre bra. Det mest kjente er vel (den med krokodille-merket på.. står *helt* fast her nå..).. Men, det finnes også gate-boder som selger en del klær; trøyer i hopetall.. og de (selv om de ikke er orginale), så har de en ekstra-super-duper-über-kvalitet allikevel.. Har planer om å dra tilbake til igjen.. Men et tips (som jeg desverre ikke fulgte, men som jeg GARANTERT kommer til å følge neste gang), ikke ta med deg noe særlig med klær .. det er så *rått* billig der.. seriøst.. SJITBILLIG.. så, er det noe du trenger av klær (dvs; shorts og trøyer og sånn.. for det er de eneste plaggene du kommer til å bruke.. så vidt jeg fikk med meg, så uansett hvor du skal, med tanke på utesteder osv, så er det ingen som pynter seg slik vi gjør hjemme her i norge..) ..i Thailand så raste vi rundt i shorts og trøyer og sandaler.. Så, som sagt.. Ta med LITT skift og andre ting.. Klær får du billig og bra nok der nede.. Du hører nok ikke på meg, (slik som jeg ikke hørte på de som fortalte det samme til meg), men tro meg; jeg agret for at jeg tok med klær i heletatt (give or take some)..

 

Gled deg! ..det blir en opplevelsesrik tur..

 

mvh Bone..

 

 

spør hvis du lurer på noe mer, men.. det er ikke så super-billig når det gjelder "vestlige" varer.. (mener jeg å huske)..

Lenke til kommentar
Jeg skal også til Phuket. Var det en bra plass? Var det noen bra kjøpesenter der?

Det var et par stykk, som var et sted mellom helt greie og nokså bra! :) hehe.. Men, det koster ca 100 norke kroner å leie en taxi (tuk-tuk, som de kalles), for en hel dag, så kost på deg det og dra inn til Phuket Town/City (eller hva det nå het), der har de store kjøpesentre.. Ihvertfall ett som liksom var "the one".. Ikke ligger det så langt unna heller.. Hvis du ikke er klar over det, så heter feriestedet (som du sikkert skal til) Phuket.. og ikke langt unna (en halvtime til en time.. husker ikke) så ligger Phuket City.. det er en liten by med lokalbefolkning og lite turisme (som ferierer der, that is..)..

 

Hvis du ikke allerede har, så løp og kjøp et digitalt kamera og ta med/lån en bærebar pc og knips som en liten satanl! :) Mye fint å knipse..

 

Det er liksom klær som gjeder i Thailand.. der derfor mange drar dit.. og horer da.. det er en bråta med dem der.. ..det er (helt seriøst) lettere å få seg et ligg med ei h0re enn å få en øl.. ..og det er mange barer der! :) hehe.. Anyway, jeg prøvde ikke.. er litt for redd for snabben min til sånt! :) hehe..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

sjøl var jeg i chiang mai, bangkok, ko samui, ko pha ngan, krabi og PhiPhi..

-phiphi er ca. 3timer med båt fra phuket..-dersom dere skulle finne tid, så er dette absolutt en plass som er verdt å besøke!

 

 

Støtter Bone's tips: IKKE drass med dere masse klær.. dette er så schiitbilligt der

nede fra før av!!.. -kjøpte "diesel" shorts/t-skjorter der nede.. idag, nesten 2 år senere, er de fremdeles like fine..tror jeg betalte rundt kr. 30,- for dem på markedet.. -og husk å prut!..-for all del!..

 

de viktigste ordene: paeng pai?/ TAU RAI!!!... (hvor mye? FOR MYE!!!)

:green:

 

 

Greigster

 

http://greig.myip.org/thailand.htm

Lenke til kommentar

HAha en ting kan eg si og det er at thailand er det råeste landet eg har vært i. Var også i phuket og ca 15min kjøre tur med moped til det kjente stedet som eg ikke husker navnet på. Trimmet moped leier du for 100bath for 24timer. det er ca 25kr eller noe sånt. Anyways eg angrer ikke på at eg leide moped for eg kjørte over hele øyen på en dag. Brukte en hel dag på bare kjøre rundt å se på alt det nydelige der. Kjørte en gang i skogen og så på noen gamle buddistiske statuer som var inngrod med planet. Helt utrolig.

 

Eller så kan både horene og selgerne være plagsom avogtil. Noen gikk jo etter meg i 30min og stresset med at eg skulle kjøpe.

 

Er få ting så kult som å sitte og drikke mens man ser på live muay thai (thai boxing) :w00t:

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

på stranden er det også overflødigt av selgere.. :no:

og det som var rart, var at ALLE selgerne som solgte hengekøyer, også

tilbød opium :scared:

 

helt sprøtt!

 

og merk deg: er det NOE land du skal styre unna ALT av den sorten, -så er det Thailand!! -jeg leste at Thailand også skal prøve å komme seg ut av det dårlige stempelet de har fått angående horer og slikt..

Lenke til kommentar

Godt utvalg i piratkopiert vare i Thailand. Iallefall fikk jeg inntrykk av det da jeg var der for 3 og et halvt år siden. Er nok enda mer utbredt i dag. Alt er pirat, og du har ingen garanti for at det funker, men når prisene er såpass lave har man råd til å ta sjansen på det.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg ennå mer nå. Skal kjøpe masse klær.

..som sagt... Stol på meg; IKKE ta med deg mer enn høyst nødvendig.. Du får bare en så jææævla stor bag/koffert med tilbake.. Ta med bare LITT skift.. Du kommer IKKE til å gjøre en tabbe! ..toalettsaker og det du går i, samt "fritids-saker" (bøker osv) er det du faktisk trenger.. behøver strengt tatt ikke å ta med bag, engang.. du kjøper en billig en der nede! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...