Gå til innhold

Hva er laptopen min verdt idag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laptoper er altid litt vanskelig ettersom jeg aldri ville kjøpt en brukt av samme grunn jeg ikke ville kjøpt et tastatur brukt. Alle hudflak, hårstrå og matsmuler fra tidligere bruker følger med på kjøpet.

 

Men jeg gjør et forsøk på pris.

Det ser ut som en maskin som knapt er et år gammel, men du mangler en del info.

 

Mangler CPU i listen din.

Mangler hard-disk i listen din.

Mangler RAM i listen din.

 

Tipper den kostet 27-28 tusen ny?

 

Det er en maskin som tilsynelatende er rettet mot å spille spill som CS og Valorant med veldig høy FPS. En liknende maskin på finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=305428900

Den maskinen har dobbel mengde men tregere RAM og dårligere grafikkort.

Hvis din er helt strøken uten noen skader så mellom 12-19K helt avhengig av hva slags deler som faktisk er i maskinen. Mye av det du har postet er ikke spesiellt interessant. De fleste bryr seg ikke om at å lese at det er med batteri og AC adapter men tar det som en selvfølge for en bærbar.

Hardware synker raskt i pris og ny generasjon skjermkort er ofte en bedre deal.

https://www.komplett.no/product/1246031/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/acer-nitro-5-an517-55-173-fhd-144-hz#

Ja denne har tregere skjerm, men personlig ville jeg heller betalt 15K for en helt ny maskin enn 17K for en brukt.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hei. Og kjøpt en brukt Laptop ville jeg ikke gjort. Kjøper gennerelt lite brukt sånn forøvrig. Greia med og kjøpe Laptop er at det er lite med oppgraderingsmuligheter. Enkelte Laptoper er jo slik at det er en oprasjon bare og oppgradere RAM`en på den. En annen ting er jo at den er jo brukt av en annen person, derav at det fort er fingermerker smuler og alt mulig rart både på skjerm, tastatur og gennerelt PC`en. Man kan selvfølgelig pusse den så mye man vil, men den er fremdeles brukt

Så min mening er at det og legge i masse penger på en Gaming Laptop er teit, men dette er min mening. Men det er allikevel ikke umulig at du får solgt den.

Bare pass på at HVIS du får solgt den og hvis den må sendes, så pakk den godt inn.

Lenke til kommentar
Locrin skrev (På 25.7.2023 den 16.12):

Laptoper er altid litt vanskelig ettersom jeg aldri ville kjøpt en brukt av samme grunn jeg ikke ville kjøpt et tastatur brukt. Alle hudflak, hårstrå og matsmuler fra tidligere bruker følger med på kjøpet.

 

Men jeg gjør et forsøk på pris.

Det ser ut som en maskin som knapt er et år gammel, men du mangler en del info.

 

Mangler CPU i listen din.

Mangler hard-disk i listen din.

Mangler RAM i listen din.

 

Tipper den kostet 27-28 tusen ny?

 

Det er en maskin som tilsynelatende er rettet mot å spille spill som CS og Valorant med veldig høy FPS. En liknende maskin på finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=305428900

Den maskinen har dobbel mengde men tregere RAM og dårligere grafikkort.

Hvis din er helt strøken uten noen skader så mellom 12-19K helt avhengig av hva slags deler som faktisk er i maskinen. Mye av det du har postet er ikke spesiellt interessant. De fleste bryr seg ikke om at å lese at det er med batteri og AC adapter men tar det som en selvfølge for en bærbar.

Hardware synker raskt i pris og ny generasjon skjermkort er ofte en bedre deal.

https://www.komplett.no/product/1246031/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/acer-nitro-5-an517-55-173-fhd-144-hz#

Ja denne har tregere skjerm, men personlig ville jeg heller betalt 15K for en helt ny maskin enn 17K for en brukt.

 

Takk for svar, ser jo at jeg har glemt masse info om laptopen.. har redigert. Den kostet 33k ny! Kunne du sett over det jeg redigerte pånytt?☺️

Lenke til kommentar

Sammenligner performance på specs til laptopen mot splitter nye laptoper på komplett.no til 26.000kr. Syns den gjør det ganske bra. Når laptopen i tillegg er i mint kondition så tror jeg noen i kommentarfeltet her er litt på bærtur og kunne vurdert å bidratt litt mer saklig i tråden.

image.thumb.png.ebabbd4e46d069d8ed0ad9e751ccbc70.png

Lenke til kommentar

En vare er verdt det noen er villig til å betale for den. ;) 

Du sier at den er i "mint condition". Det er sikkert sant, men når jeg kjøper brukt elektronikk så vet jeg ikke hvordan selger har behandlet det. Den risikoen vil jeg skal speiles i prisdifferansen mellom å kjøpe brukt og nytt. Hvis det bare er snakk om 10-20% avslag ift. å kjøpe nytt, så bruker jeg heller de ekstra pengene på å være sikker. 

My two cents. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (25 minutter siden):

En vare er verdt det noen er villig til å betale for den. ;) 

Du sier at den er i "mint condition". Det er sikkert sant, men når jeg kjøper brukt elektronikk så vet jeg ikke hvordan selger har behandlet det. Den risikoen vil jeg skal speiles i prisdifferansen mellom å kjøpe brukt og nytt. Hvis det bare er snakk om 10-20% avslag ift. å kjøpe nytt, så bruker jeg heller de ekstra pengene på å være sikker. 

My two cents. 

Helt enig. Så hva tror du den er verdt i dag? Er det jeg prøver å finne ut 😅

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre er å ta noen gode bilder av laptopen. Lage en god beskrivelse inkludert specs og legge den ut for salg det for den prisen du vil ha. Som jeg postet tidligere er det andre lignende laptoper på Finn som du konkurrerer med. Se om noen biter på en mnd. Gjør det ikke det er den priset for høyt for dagens marked. 

Endret av Locrin
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Locrin skrev (2 minutter siden):

Det beste du kan gjøre er å ta noen gode bilder av laptopen. Lage en god beskrivelse inkludert specs og legge den ut for salg det for den prisen du vil ha. Som jeg postet tidligere er det andre lignende laptoper på Finn som du konkurrerer med. Se om noen biter på en mnd. Gjør det ikke det er den priset for høyt for dagens marked. 

Smart. Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...