Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nytt hus med golvknirk - spørsmål vedrørende sluttfaktura


Anbefalte innlegg

Hei!

Har bygget nytt hus og fra første uka er det golvknirk - etter 2-3 måneder er det mye knirk i golvet. Vi har klaget på dette til utbygger som sier at vi uansett ikke gjør noe med det før huset har stått gjennom det meste av kommende vinter og at det eventuelt må sendes inn reklamasjon til leverandør.

Vi har en ubetalt sluttfaktura og jeg lurer på om vi kan holde tilbake denne da vi ikke anser det nåværende golvet som godkjent leveranse av sluttprodukt. Er dette mulig?

Vi er redde for at dette kan bli vanskelig dersom vi betaler sluttfaktura. (Den er til orientering på litt over 100k). Tydelig at utbygger overhodet ikke vurderer det som et alternativ at underlaget er for ujevnt og at det forårsaker knirk. Jeg aner ikke hva som er årsaken men er redd utbygger (som har lagt golvet) skylder på golvleverandør og at golvleverandør skylder på de som har lagt golvet. 

Innspill? :) 🙏

På forhånd - tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På grunn av mindre luftfuktighet er det større sjanse for at problemet blir værre over vinteren.

Jeg ville bestridet faktura på denen jobben med begrunnelse underkjent utført arbeid. Av erfaring vet jeg at mindre utbyggere er lite betalingsvillige når det kommer store reklamasjoner. Har selv kranglet 1.5 år med utbygger som nektet å reparerer et flisgulv på 15 kvadratmeter. Snakk om jobb til under 30.000 som de ikke ville rette opp i.

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (10 timer siden):

På grunn av mindre luftfuktighet er det større sjanse for at problemet blir værre over vinteren.

Jeg ville bestridet faktura på denen jobben med begrunnelse underkjent utført arbeid. Av erfaring vet jeg at mindre utbyggere er lite betalingsvillige når det kommer store reklamasjoner. Har selv kranglet 1.5 år med utbygger som nektet å reparerer et flisgulv på 15 kvadratmeter. Snakk om jobb til under 30.000 som de ikke ville rette opp i.

Takk for innspill... Akkurat dette jeg frykter.

 

Håper for øvrig det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar

Litt utenfor emnet men jeg er overrasket over mengden dårlig håndverk som utføres. Har knirk i et par gulv selv som var her når vi flyttet inn. Har lagt et par nye gulv selv nå side vi flyttet inn og så lenge man var litt nøye så var det ikke spesielt vanskelig å unngå knirk. 

Lenke til kommentar

Har selv mye knirk i mitt gulv undergulv. Da jeg skiftet parkett til laminat oppdaget jeg det var det borret flere hull i spongulvet. Sannsynligvis for å få ut alt vannet under byggingen. Irriterte meg i starten over knirken. Men nå har jeg fått 2 barn som overdøver det meste...

 

Men som nevnt over slurves det mye her. Kjenner flere med nyhus som skal få revet opp gulvet. Skal sies det har vært ekstremt mye problemer med Berry alloc sitt ''grand avanue'' gulv spesielt. Mange har nettopp dette gulvet.

Sjekk kommentarfeltet her:

https://byggmesteren.as/2018/09/21/laminatet-krymper-for-mye/

Endret av Megalomania
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...