Gå til innhold

Valg av inngang på Samsung Q77B?


Anbefalte innlegg

Noen jeg kjenner har kjøpt en Samsung Q77B, men har store problemer med å bruke den. Vedkommende ser kun på TV via Set top boks fra Telenor, men når TV blir slått på kommer de til en meny med masse apper. Samsung support klarte faktisk ikke hjelpe dem og henviste til Telenor.

Har lastet ned manualen, men der står det bare om fysisk oppkobling. Og på den lille fjernkontrollen skal det ikke være en egen knapp for valg av kilde.

Har noen tips om hvordan jeg skal hjelpe en eldre person om å få valgt inngang? Skal ikke reise dit før om noen dager og å være uten TV er skikkelig krise for dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
robertaas skrev (29 minutter siden):

Har lastet ned manualen, men der står det bare om fysisk oppkobling. Og på den lille fjernkontrollen skal det ikke være en egen knapp for valg av kilde.

 

 

Hei.

 

Ta en titt på vedlegg. Eventuelt last ned e-manual fra her: https://www.samsung.com/no/support/model/QE55Q77BATXXC/#downloads

 

Velg så i fanen Veiledning -> Tilkoblinger -> Bytting mellom eksterne enheter som er koblet til TV

Her står det hvordan det foregår. Kildevalget ligger som "appvalg" omtrent på disse nyere TVene.

 

Kildebytte.pdf

Lenke til kommentar
Cissa90 skrev (29 minutter siden):

 

Hei.

 

Ta en titt på vedlegg. Eventuelt last ned e-manual fra her: https://www.samsung.com/no/support/model/QE55Q77BATXXC/#downloads

 

Velg så i fanen Veiledning -> Tilkoblinger -> Bytting mellom eksterne enheter som er koblet til TV

Her står det hvordan det foregår. Kildevalget ligger som "appvalg" omtrent på disse nyere TVene.

 

Kildebytte.pdf 140.38 kB · 0 Nedlastninger

Takk for forsøk på å hjelpe her. Prøver finne en løsning som jeg kan gi over telefon eller når jeg kommer på besøk.

Det er ingen knapp med "source" på fjernkontrollen slik som det står i dokumentet du linker. Skulle de hatt 2 fjernkontroller med tv-apparatet?

Lenke til kommentar
robertaas skrev (12 minutter siden):

Takk for forsøk på å hjelpe her. Prøver finne en løsning som jeg kan gi over telefon eller når jeg kommer på besøk.

Det er ingen knapp med "source" på fjernkontrollen slik som det står i dokumentet du linker. Skulle de hatt 2 fjernkontroller med tv-apparatet?

Det står standard fjernkontroll har source. På den kontrollen disse har må de trykke på hjem knappen (hus ikonet), så på TV skjermen må de velge: Meny (de 3 strekene), deretter Tilkoblede enheter som har et slags boble/dna lignende ikon. Derfra kan de velge kilde på alt som dukker opp, slik som kan ses i bilde på pdf filen. Der vil du få TV, de forskjellige HDMI portene etc.

Endret av Cissa90
Lenke til kommentar

Hva skjer om du aktiverer HDMI CEC på T-We-boksen og slår den på, uten å slå på tv-en først?

Har Q77, og slår som regel på via enhetene og HDMI CEC slår på TV-en.

Bemerk ellers at det er en størmsparingsfunksjon på tv-en. Etter fire timer må man bekrefte via tv-fjernkontrollen at man fortsatt ser på tv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...