Gå til innhold

Rikstv PVR boks programmoppdatering


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan Strong smart boks II blir oppdatert? Via nettet eller via bakkenettsignalene?

Problemet er at etter siste programvareinnstallering er det veldig mye som ikke virker bra. Har gjort fabrikkinnstillng 2 ganger nå og alt virker greit helt til Rikstv oppdaterer SW igjen.

Så spørsmålet er: finnes det noen måte og stoppe den automatiske oppdateringen på? Hvis det er via Wifi/nettkabel kan man selvsagt fjerne netttilgangen. Hvis oppdatering alltid skjer på natten, kan man slå av boksen i den perioden. 

Endret av Martin54
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Seint svar, vært bortreist..

Det høres logisk ut. Men en av feilene på PVR II er på EPG programlista. Den valgte hvite linja ser ut til å ha hvit skrift også på en del av tekststrengen. Derfor er den ikke lesbar. Etter en resetting er feilen borte, men dagen etter er den tilbake. Jeg har to PVR II og begge oppfører seg helt likt så det må jo være en program eller funksjonsfeil.
En annen feil er når jeg pauser et direktesendt program blir skjermen svart etter 30 sekunder. Den eneste som virker da er og skifte kanal. Opptaksbufferet er da selvsagt borte. Dette er også likt på begge bokser. 
Disse feilene dukket opp for ett par-tre måneder siden tror jeg.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Rikstv må få tusenvis av henvendelser om disse feilene. Men og snakke med dem om dette er bortkastet.  Nå sier de bare at jeg bør skifte til Smartbox III.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...