Gå til innhold

Den svenske regjeringen vurderer lovendring for å stanse koranbrenning


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7QKwQIfm
Entern skrev (9 minutter siden):

Motparten vil aldri gjøre det samme, det er problemet med den løsningen der.

Den jevne muslim i vesten oppfører seg som folk, og kunne ikke brydd seg mindre om koranbrenning.

Men så har man selvfølgelig noen rotne epler blant muslimer - slik som det er ellers i samfunnet.

Hitler trodde alle jøder var rota til alt ond, vi så hvordan det gikk.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (3 minutter siden):

Ikke så merkelig at det blir ufred med en såpass generaliserende og stigmatisert holdning.

Det er sant at min holdning er stigmatisert men det får så være. Etterhvert som tilstanden blir mer prekær vil min holdning bli mindre stigmatisert.

😉

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Bugle skrev (1 minutt siden):

Den jevne muslim i vesten oppfører seg som folk, og kunne ikke brydd seg mindre om koranbrenning.

Men så har man selvfølgelig noen rotne epler blant muslimer - slik som det er ellers i samfunnet.

Hitler trodde alle jøder var rota til alt ond, vi så hvordan det gikk.

Hitlers Mein Kampf  er nesten like populær som Koranen hos en del av disse folka. Islamister er sannsynligvis verdens aller verste antisemitter. Så å prøve å brunskvette islamkritikere med nazi-stempel er per definisjon fåfengt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Entern skrev (Akkurat nå):

Det er sant at min holdning er stigmatisert men det får så være. Etterhvert som tilstanden blir mer prekær vil min holdning bli mindre stigmatisert.

😉

Om du hinter til tilstander i bl.a. Malmø så har det nada med muslimer å gjøre.

Jeg tror problemene man ser der er for mye innvandring på kort tid og dårlig integrering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Entern skrev (2 minutter siden):

Hitlers Mein Kampf  er nesten like populær som Koranen hos en del av disse folka. Islamister er sannsynligvis verdens aller verste antisemitter. Så å prøve å brunskvette islamkritikere med nazi-stempel er per definisjon fåfengt.

"Som en del av disse folka"

Du kunne i det minste begrunnet det oppgulpet der, ilagt en troverdig kilde.

Men det er for mye å forlange.

Lenke til kommentar
Bugle skrev (1 minutt siden):

Om du hinter til tilstander i bl.a. Malmø så har det nada med muslimer å gjøre.

Jeg tror problemene man ser der er for mye innvandring på kort tid og dårlig integrering.

Selvsagt har det med muslimer å gjøre. Tror du det hadde blitt like ille der hvis innvandrerne var buddhister?
 

Men selvsagt er dårlig integrering en viktig faktor. Svenskene var sprø som tok inn så enorme mengder folk så fort. Men det er slett ikke det eneste problemet, eller den eneste årsaken.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bugle skrev (Akkurat nå):

"Som en del av disse folka"

Du kunne i det minste begrunnet det oppgulpet der, ilagt en troverdig kilde.

Men det er for mye å forlange.

I Palestina er Mein Kampf en del av undervisningen på skolen.

Boka er svært populær og vanlig i hele den muslimske verden.

Det samme er grov antisemittisme.

Som de «snille» på «venstresiden» gir fullstendig faen i.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Entern skrev (Akkurat nå):

Selvsagt har det med muslimer å gjøre.

Selvsagt ikke. De aller fleste muslimer er fredelige folk som drar på jobb, hever lønnen sin og betaler skatt.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Bugle said:

Ellers så kjøper jeg ikke argumentet ditt om å hisse opp muslimene vil gjøre at de "til slutt tar til fornuften".

Det ender kun med mer ekstremister, både der borte og her i vesten.

Du hentyder at (endel) muslimer har mangel på selvkontroll og blir de (eller islam) "provosert" tyr de til ekstremisme.  

Det som du sikkert er klar over er at (mange) muslimer ikke er fornøyd med det svenske (eller det norske) samfunnet. Dette selvom ingen "provoserer" muslimer eller islam.  Kristen konge, kristent flagg, kristne symboler, sekulært styresett, lettkledde damer, salg av alkohol, salg av svinekjøtt, LGBT, pride, ingen respekt for sharia lover and mange andre ting er et torn i øyet som de daglig hater. 

Sitte stille i båten og ikke "provosere" muslimer og islam vil dessverre ikke hjelpe saken din.
 
Det er på tide er det at vestlige land slår tilbake med økonomiske og andre strenge sanksjoner av land som Iran, Iran, Tyrkia, Pakistan, Sudan, Somalia, Afghanistan og andre muslimsk dominerte nasjoner som bryter menneskerettighter på det groveste på sin hjemmebane. Disse nasjonene kommer med trussler og maner til vold mot ikke-muslimer fordi vestlige nasjoner lar de holde på. På tide med en rød strek i sanden.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Bugle skrev (Akkurat nå):

Selvsagt ikke. De aller fleste muslimer er fredelige folk som drar på jobb, hever lønnen sin og betaler skatt.

Jeg sa ikke «de fleste muslimer». Men for mange.
 

Forøvrig varierer det der med jobb og skatt ganske hardt fra gruppe til gruppe. Noen grupper er bra folk. Andre vil sannsynligvis aldri være noe annet enn en utgiftspost.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (2 minutter siden):

Du hentyder at (endel) muslimer har mangel på selvkontroll og blir de (eller islam) "provosert" tyr de til ekstremisme.  

Det som du sikkert er klar over er at (mange) muslimer ikke er fornøyd med det svenske (eller det norske) samfunnet. Dette selvom ingen "provoserer" muslimer eller islam.  Kristen konge, kristent flagg, kristne symboler, sekulært styresett, lettkledde damer, salg av alkohol, salg av svinekjøtt, LGBT, pride, ingen respekt for sharia lover and mange andre ting er et torn i øyet som de daglig hater. 

Sitte stille i båten og ikke "provosere" muslimer og islam vil dessverre ikke hjelpe saken din.
 
Det er på tide er det at vestlige land slår tilbake med økonomiske og andre strenge sanksjoner av land som Iran, Iran, Tyrkia, Pakistan, Sudan, Somalia, Afghanistan og andre muslimsk dominerte nasjoner som bryter menneskerettighter på det groveste på sin hjemmebane. Disse nasjonene kommer med trussler og maner til vold mot ikke-muslimer fordi vestlige nasjoner lar de holde på. På tide med en rød strek i sanden.

 

Godt sagt.

Når skal Vesten si «nok er nok»?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Svein M said:

Det må gjelde alle religioner da.

Min religion er blasfemi og det du sier provoserer så jævlig. Har du en ambassade jeg kan brenne ned? Dessuten, hvis målet er å ha en regel som skal forby å krenke andre så har du allerede brutt den selv. Du skal få lov å daske deg selv på ræva for å provosere bare for å provosere.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Entern said:

Hitlers Mein Kampf  er nesten like populær som Koranen hos en del av disse folka. Islamister er sannsynligvis verdens aller verste antisemitter. Så å prøve å brunskvette islamkritikere med nazi-stempel er per definisjon fåfengt.

Dessuten, Mein Kampf er jo hellig for nazister, så den kan vel heller ikke brennes i følge enkelte her?

Denne veien leder til totalforbud mot å brenne noe som helst. Bortsett fra at da blir de pyromane krenka, ild er deres religion. Så hvem skal få viljen sin? Muslimene?

Endret av Abigor
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Ekspertkommentator skrev (7 minutter siden):

Det som du sikkert er klar over er at (mange) muslimer ikke er fornøyd med det svenske (eller det norske) samfunnet. Dette selvom ingen "provoserer" muslimer eller islam.  Kristen konge, kristent flagg, kristne symboler, sekulært styresett, lettkledde damer, salg av alkohol, salg av svinekjøtt, LGBT, pride, ingen respekt for sharia lover and mange andre ting er et torn i øyet som de daglig hater. 

Hvor har du denne statistikken fra? Eller kildene?

Om man skal ta for seg hva man observerer, ser jeg mer til klimafornektere som nesten får hjerteinfarkt i kommentarfeltene enn muslimer som vil steine homofile.

Jeg har sett flere demonstrere i mot koronarestriksjoner og brenne munnbind enn muslimer som brenner det norske flagg, i vesten, Norge og Sverige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Abigor skrev (4 minutter siden):

Dessuten, Mein Kampf er jo hellig for nazister, så den kan vel heller ikke brennes i følge enkelte her?

Denne veien leder til totalforbud mot å brenne noe som helst. Bortsett fra at da blir de pyromane krenka, ild er deres religion. Så hvem skal få viljen sin? Muslimene?

Å brenne koranen, utenfor en moske vil jeg påstå å være en hatefull ytring - det er i alle fall ikke en vennlig gest.

Det samme gjelder brenning av bibelen utenfor en kirke eller brenne pride-flagg.

Lenke til kommentar
Just now, Bugle said:

Å brenne koranen, utenfor en moske vil jeg påstå å være en hatefull ytring - det er i alle fall ikke en vennlig gest.

Det samme gjelder brenning av bibelen utenfor en kirke eller brenne pride-flagg.

Så å brenne Mein Kampf ved graven til Quisling er en hatefull ytring? 🤣

Hvor kommer denne ideen om at hatefull ytring er så ille? Jeg digger masse hatefulle ytringer. Og hvorfor må alt være vennlig gest? Irakere dreper jenter fordi de er på tiktok, men ingen her bryr seg om det? Men en bok blir brent og irakere brenner ned ambassade...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...