Gå til innhold

På utkikk etter god trenings-app


Anbefalte innlegg

Eg lyt kome i gong att med å trene regelmessig etter eit lengre opphald. Eg er slik at eg treng eit spark bak for å kome i gong, og då kunne det ha vore greitt å hatt ein god app på telefonen (Android) som kunne mase litt på meg og brukast til å fylgje opp resultat av treninga.

Eg har null erfaring på dette området, er det nokon som har nokon tips?

Krav/ynskje til ein slik app:

  • Må støtte trening utan bruk av apparat/treningsstudio. Eg vil kunne trene heime utan "ekstrautstyr" eller ta meg ein joggetur i skog og mark.
  • Eg ynskjer ein kombinasjon av styrketrening (for heile kroppen), kondisjonstrening og "oppstramming" (mageskinnet heng noko laust etter eit større vekttap for nokon år sidan ;)).
  • Må fungere, ikkje berre love gull og grøne skogar - eg veit godt at eg ikkje kjem til å sjå ut som Arnold Schwarzenegger i sine glansdagar på seks månadar med ti minutts trening per dag, sjølv om enkelte appar tykkjest love det :lol:).
  • Bør kunne brukast til å fylgje opp resultata av treninga slik at eg kan setje meg mål og sjå korleis det går i forhold til måla over tid.

Alle gode forslag vert mottekne med takk! Eg kan godt betale nokon kroner for ein god app, men det hadde vore greitt med i alle fall ein gratis testperiode så eg får sett om den passar for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Den beste appen er den appen hvor du kan legge inn egne aktiviteter og gruppere de og lage egne programmer, og uten for mye reklame og uten at den sender data tilbake til programeieren. Det som er mest irriterende er at eierne har unike muligheter for å spore et helt treningsmiljø over hele verden og følge med på hvilke treningsprogrammer virker og hvilke virker best. Utrolig hva spionering i slike programmer kan gi tilbake, de kan søke hvilken person hadde mest fremgang med hvilke treningsprogrammer. Og det er veldig irriterende å tenke på, derfor har jeg slettet min app og bruker heller en notisblokk.

Bare et tastetrykk fra programeier, og han finner ut hvilket av de hundretusener av treningsprogrammer virker best, så stjeler han den. Han følger bare statistikken over fremgangen din på grafene (Tallene bak) så finner han den umiddelbart. Det irriterte meg så mye at jeg avinstallerte det. De har enorm makt.

Tenk på det, de bare trykker en knapp så tilbake kommer treningsprogrammet som fungerer best i det virkelige livet. Eller varighet, intensitet, antall økter og motstandsstyrke ble brukt for å oppnå resultatene. DET skulle ikke jeg være med på lengre. Sitter en "jækel" på toppen med monopol på det aller aller aller beste treningsprogrammet som er å oppdrive noensinne.

Endret av SanneOrdForDeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg brukte lenge nike run club for p komme i gang med jogging. Får oppdateringer underveis på øret, de har ulike treningsoppsett for hvilken distanse en ønsker å trene mot, samt en får variert oppsett med noe tempo, noe intervallene og noe rolig distanseløp.

Er formen helt på bånn så kan jeg anbefale c25k. Målet her er å løpe 5km, eller 30 minutter sammenhengende. Begynner svært rolig ned type jogg i 60 sekunder, gå i 90 sekunder. Alt øker litt etter litt hver uke, og når programmet er ferdig har du null problem med å løpe 30 minutter.

Angående styrke så aner jeg ikke noe det kommer til app. Jeg fant ut det var like enkelt å printe ut program fremfor å skulle finne en app som gjør hva jeg ønsker. Jeg kjøpte inn et sett med kettlebells, tror det var 16 kg jeg begynte med. Har fulgt ulike programmer, typisk 5-8 ukers varighet der det kommer tydelig frem øvelser, repitisjoner og sett uke fra uke. Jeg har gradvis utvidet med flere kettlebells, og siste jeg kjøpte inn var et par med 28 kg. Finner ofte slike billig på finn, men kjøp i par om du skal kjøpe. Kan enkelt suppleres med pullups, armhevninger, dips osv uten at du trenger noe særlig med utstyr 

Til kroppsvekt skal "The Naked Warrior" være bra, men jeg har ikke sett på det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...